به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روزی که گذشت نوسان خاصی نداشت و در حوالی همان مرز 1795 دلاری نوسان کرد. قیمت طلا در بازارهای جهانی مدتی است که در حوالی همین مرز 1800 دلار در حال نوسان است. همچنین از ابتدای ماه دسامبر تاکنون طلا نزدیک به 0.7 درصد بازدهی مثبت داشته است در حالی که در ماه نوامبر نزدیک به 8.6 درصد رشد قیمت را ثبت کرده بود.

قبل از ماه نوامبر در یکی از طولانی ترین روندهای نزولی، طلا هفت ماه متوالی بازدهی ماهانه منفی را به ثبت رسانده بود. در روز دوشنبه در حالی بازارهای کاهش شاخص بازارهای سهام و شاخص دلار نیرویی صعودی برای طلا بودند، اما این نیروها به واسطه عوامل نزولی مانند چشم انداز افزایش نرخ بهره خنثی شدند. این روزها تحلیل گران از نیاز بازار به کاتالیزوری جدید صحبت می کنند.

در حقیقت پس از موضع گیری اخیر بانک های مرکزی معامله گران به دنبال یک تغییر بنیادین برای آغاز یک حرکت هستند. در حالی جرومی پاول، رییس فدرال رزرو در هفته گذشته سیگنال افزایش بیشتر نرخ بهره را به بازار داد که دیگر بانک های مرکزی نیز موضعی یکسان گرفتند.

بیت کوین نیز مانند طلا نوسان زیادی در روز دوشنبه نداشت، و در محدوده کانال 16 هزار و 700 دلاری نوسان کرد. در حالی بیت کوین در هفته گذشته بازدهی نزدیک به منفی 2 درصد داشت که مدت ها است در همین محدوده قیمتی گرفتار شده است. بازدهی ماه دسامبر نیز تا اینجای ماه که 19 روز از آن می گذرد نزدیک به منفی 3 درصد است.

اتریوم نیز اگرچه امروز در محدوده مثبت بود ولی رشد قیمت خفیف بود و دومین رمزارز بزرگ جهان نیز نوانست از مرز 1200 دلار عبور کند. اتریوم نیز در هفته گذشته بیش از 6 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.