اسکناس آمریکایی دیروز توان عبور از محدوده ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان را نشان نداد. در روزهای قبل نیز بازار در برابر نزول به زیر مرز ۳۰ هزار تومانی، مقاومت سنگینی را بروز داده بود. 

می توان گفت زمانی که بازار تصور می کرد، مذاکرات در آستانه رسیدن به یک توافق نهایی است تا مرز ۳۰ هزار تومان افت کرد ولی زمانی که مشخص شد تکلیف مذاکرات در پایان روز دوشنبه نیز مشخص نخواهد شد، نوسان گیران ارزی نتوانستند قیمت دلار را به بالای محدوده ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان بالا ببرند. 

دیشب در بازار پشت خطی نیز میل به فروش دلار کمی بیشتر شده بود و اسکناس آمریکایی تا محدوده ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان افت کرد. این موضوع موجب شد که انتظارات نزولی برای روز جاری بیشتر شود. با این حال،‌ برخی فعالان اعتقاد دارند که خواسته های ایران برای رسیدن به یک توافق هسته ای از سوی آمریکا مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و به همین دلیل اعتقاد دارند که بهتر است در همین مرز ۳۰ هزارتومانی خریدهای خود را انجام دهند. 

دیروز سیاست گذار نیز با دلالان ارزی برخورد کرد تا نشان دهد به راحتی حاضر نیست اجازه دهد، بازار از مذاکرات هسته ای اثر بپذیرد. به نظر می رسد حداقل در ماه های اخیر قدرت در بازار ارز بیشتر در دست بازارساز بوده است و بارها مانع از رشد معنادار دلار شده است.