به گزارش اکوایران، طلا در هفته گذشته با ریزش 2 درصدی قیمت در آستانه از دست دادن کانال 1700 دلاری قرار گرفت. قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته البته برای دقایقی وارد کانال 1600 دلاری هم شده بود اما به سرعت به کانال بالایی بازگشت.

اما فضای ذهنی تحلیل گران و سرمایه گذاران خرد نشان می دهد که احتمال از دست دادن این کانال در هفته آینده وجود دارد. فضای ذهنی در بازار از آن رو نزولی است که معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو برای پایین آوردن تورمی که اکنون از 9 درصد نیز عبور کرده است، اقدامات تهاجمی را به کار ببندد. در چنین شرایطی هم بازده واقعی اوراق افزایش یافته است و هم ارزش دلار روندی صعودی دارد و این موضوع سبب شده است که طلا از دو کانال مختلف تحت فشار نزولی قرار بگیرد.

همین موضوع سبب شد تا در هفته گذشته طلا به پایین ترین ارزش خود در یازده ماه اخیر برسد. قیمت طلا آخرین بار در ماه آگوست سال گذشته میلادی قیمتی پایین تر از این داشته است.

کیتکو

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز نشان می دهد از نظر فعالات بازار وضعیت طلا از این هم بدتر خواهد شد. از میان 16 تحلیل گر شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو 50 درصد اعتقاد دارند که طلا باز هم سقوط خواهد کرد در حالی که فقط 19 درصد طلا را صعودی پیش بینی کردند. همچنین 31 درصد از آن ها نیز نوسان طلا را در همین محدوده می بینند.

در دیگر نظرسنجی که سرمایه گذاران خرد به عمل می آید نیز باز هم اکثریت با نزولی ها است. 41 درصد به ریزش بیشتر قیمت طلا، 40 درصد به بازگشت قیمتی طلا و 19 درصد نیز به خنثی بودن قیمت طلا در هفته آینده رای دادند.