به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده هشدار داد درگیری بین اوکراین و روسیه می تواند به جنگ جهانی سوم تبدیل شود.

بنا بر گزارش نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در جمع هوادارانش در وایومینگ هشدار داد که درگیری بین اوکراین و روسیه می تواند به جنگ جهانی سوم تبدیل شود، جنگی که به تعبیر او «شبیه به هیچ چیز دیگری نخواهد بود».

او که برای حمایت از هریت هیگمن، نامزد مورد تایید خود در کنگره، که به رقابت با رقیب دیرینه ترامپ در حزب جمهوری‌خواه، لیز چنی، در جمع هوادارن او شرکت کرده بود، به حاضران در برنامه هشدار داد که اقدامات ایالات متحده می‌تواند وضعیت را تشدید کند.

او گفته: «به دلیل حماقتی که به خاطر حرف ها و کارهایمان مرتکب می شویم، ممکن است با جنگ جهانی سوم رویرو شویم. می خواهیم به افراد به دلیل آنچه برایشان رخ می دهد، کمک شود. اما به دلیل یکسری کارهای ما، ممکن است شرایط به سمت جنگ جهانی سوم پیش برود». او پیش‌بینی کرد که به دلیل «سلاح‌های هسته‌ای نوسازی‌شده و کاملاً جدید» این جنگ «مثل هیچ جنگ دیگری نخواهد بود».

ترامپ گفته: «من ارتش ایالات متحده را به طور کامل بازسازی کردم. در حالی که از انجام آن متنفر بودم زیرا قدرت را می‌دیدم. من قدرت را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسم. و ما در موقعیتی هستیم که هرگز فکر نمی کردم در آن قرار بگیریم. ما یک کشور بزرگ داریم و او [بایدن] هر روز به خطر هسته‌ای و چین اشاره می‌کند... بسیاری از این کارها با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شد«.

او گفت: «من فکر نمی‌کنم کشور ما هرگز در موقعیت بدتر، ضعیف‌تر و رقت‌انگیزتر از این قرار داشته باشد و بسیاری از آن از نحوه خروج ما از افغانستان شروع شد. زمانی که من رئیس‌جمهور بودم، ما مورد احترام بودیم و هیچ کس قرار نبود با ما وارد جنگ شود». او گفته: «ما مجبور نبودیم وارد جنگ شویم تا مردم بدانند که ما سرسخت‌ترین و قوی ترین هستیم. ما این کار را به شیوه‌ای متفاوت انجام دادیم».

ترامپ پیشتر نیز ضمن انتقاد از اولویت های دولت جو بایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا گفت که دولت باید به جای کمک به اوکراین هر کاری برای تامین امنیت داخلی انجام دهد.