به دنبال سفر رشید میرادوف وزیر امور خارجه ترکمنستان به کابل، بار دیگر  طرح انتقال گاز طبیعی ترکمنستان از مسیر افغانستان به پاکستان و هند که به تاپی" معروف است یک بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد.

ایدهٔ این پروژه در سال ۱۹۹۷ در زمان که طالبان در افغانستان حاکم بود مطرح شد. در سال ۱۳۹۶ بعد از کشمکش‌های فراوان مراسمی پرسروصدا برای افتتاح این پروژه گازی برگزار شد. مقامات ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند در مراسم حاضر شدند و حتی طالبان از امنیت پروژه اعلام حمایت کرد. اما در عمل ناامنی افغانستان در دو سال اخیر مانع از آن شد که تاپی پیشروی چندانی داشته باشد.
تاپی طرحی است که قرار بوده سالانه 33 میلیارد متر مکعب گاز میدان گالکینیش ترکمنستان را از مسیر افغانستان به پاکستان و سپس هند ارسال کند. این خط لوله از گالکینیش ترکمنستان آغاز شده و در ایالات پنجاب پاکستان به پایان می‌رسد.
در سال‌های اخیر همواره در مورد واقعیت درخصوص پیشرفت‌های تاپی شک و تردید وجود داشته است. فضای بسته ترکمنستان از نظر خبری و غیبت روزنامه‌نگاران بین‌المللی در این کشور باعث شده است اطلاعات در خصوص پیشرفت فیزیکی بخش ترکمنی خطوط لوله با ضریب اطمینان بالایی همراه نباشد.
تاپی را می‌توان رقیب خط لوله موسوم به صلح شمرد. طرحی که قرار بود روزانه 150 میلیون متر مکعب از گاز ایران را راهی پاکستان و سپس هند کند.
طالبان در ماه‌های اخیر چند بار در خصوص تداوم تاپی ابراز تمایل کرده و در جریان سفر زمستان نمایندگان طالبان به عشق‌آباد نیز اعلام شد که این گروه از این طرح حمایت کامل خواهد کرد. با وجود اظهار نظرهای مثبت مقامات طالبان و ترکمنستان به دنبال سفر میرادوف به کابل، بسیاری همچنان مانع اصلی پیش روی خط لوله تاپی را دورنمای تیره و تار روابط پاکستان و هند می‌دانند.