به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، دفتر تحلیل اقتصادی روز پنجشنبه گزارش داد، اقتصاد آمریکا برای دومین سه ماهه متوالی از آوریل تا ژوئن منقبض شد و به نگرانی رکود در کشور آمریکا دامن زد.

این اتفاق به دنبال کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول و بدتر از تخمین داوجونز برای افزایش 0.3 درصدی بود.

به طور رسمی، دفتر ملی تحقیقات اقتصادی رکود یا انبساط اقتصاد را اعلام می‌کند ولی به نظر می‌رسد نظر خود را درباره این آمار اعلام نکرده است.

اما دومین قرائت مستقیم منفی تولید ناخالص داخلی، با نگاه طولانی مدت به نظر می‌رسد این کشور با رکود مواجه می شود. تولید ناخالص داخلی گسترده ترین معیار اقتصاد است و کل سطح کالاها و خدمات تولید شده در طول دوره را در بر می گیرد.

بیت کوین تحت تاثیر سیگنال فدرال رزرو و همچنین احتمال رکود اقتصادی روزهای صعودی را پشت سر می گذارد. پاول رییس بانک مرکزی در سخنان خود اعلام کرد که این نهاد با توجه به وضعیت اقتصادی جلسه به جلسه درباره نرخ بهره تصمیم خواهد گرفت. این موضوع خبر خوبی برای بازارهایی مانند طلا و بیت کوین به حساب می آید.

بیت کوین امروز نیز افزایش قیمت داشت و با 4.5 درصد رشد قیمت اکنون در محدوده 24 هزار دلاری نوسان می کند. طلا نیز وضعیت خوبی دارد و سه روز متوالی صعودی بوده است و اکنون در محدوده قیمت 1760 دلار معامله می شود.