اخیرا شرکت سامسونگ در رویداد Unpacked 2022، گوشی تاشوی جدید خود را معرفی کرده است. گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold به رغم وجود تغییرات چشمگیر نسبت به نسل سوم خود، قیمت بسیار بالایی دارد و تنها متمولان قادر به خرید آن هستند. بنظر میرسد شرکت سامسونگ از این مورد استقبال کرده و مایل است گوشی تاشوی جدید سامسونگ، تنها در انحصار گروه خاصی باشد.

در رویداد Unpacked که در 10 ماه اوت برگزار شد، سامسونگ، تامین‌کننده تنها گوشی‌های تاشوی باکیفیت در مقیاس جهانی، پرچم‌دار جدید تاشو خود Galaxy Z Fold 4 را به نمایش گذاشت.

سامسونگ اعلام کرد گلکسی  Z Fold 4 اولین گوشی دنیا با سیستم‌عامل اندروید 12L خواهد بود. این نسخه‌ سفارشی اندروید با تمرکز بر نمایشگرهای بزرگ به‌ویژه نمایشگرهای تاشدنی طراحی شده است.

با اینکه کمپانی سامسونگ در Galaxy Z Fold 4 آپدیت‌هایی جزیی و بیشتر در بهبود تجربه نرم افزار داده ، اما برای آن قیمت بالای 1800 دلار را در نظر گرفته است. به طور کلی آپدیت های  این گوشی تاشو را میتوان در بهبود مولتی تسک، طراحی باریک‌تر و بدنه بادوام‌تر و وزن سبک تر در نظر گرفت.

قیمت Z Fold 4 تقریباً دو برابر سایر گوشی های پریمیوم است. نابیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC می گوید:«به نظر من نگه داشتن Z Fold 4 در قیمت 1800 دلار، حرکت درستی است، حتی اگر برای بسیاری ازمردم مقرون به صرفه نباشد.» 

دلیل ساخت Galaxy Z Fold 4 نیز دقیقا همین است، که در دست افراد خاصی باشد.  

سامسونگ به دنبال یکه تازی هیجان انگیزیست که همهمه زیادی به پا کند و گوشی های تاشو شرکت سامسونگ را در راس مارکت قرار داده و بولد کند.

بنظر میرسد اگر این گوشی با قیمت پایین تری عرضه شود، سامسونگ میتواند به این هدف دست پیدا کند؛ اما از طرف دیگر، سامسونگ چاره ای جز بالا نگه داشتن قیمت ندارد. چرا که  گوشی های تاشو دارای قطعات تخصصی و غیر معمولی هستند که به دلیل عدم استفاده در گوشی هاغی دیگر، تولید انبوه ندارند. باب اودانل، تحلیلگر موسسه Technalysis Research می گوید: " قطعات بسیار تخصصی مورد نیاز، هنوز بسیار کم تولید می شوند و بنابراین احتمالا هنوز هم بسیار گران قیمت هستند."

اودانل گفت: " نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت  که زنجیره تامین، واقعا برای یک محصول در سطح اپل آماده نیست، و این بخشی از دلیلی است که اپل نیز یک محصول تاشو نساخته است."

قیمت Galaxy Z Fold 4 که در 10 آگوست معرفی و در 25 آگوست عرضه شد، از 1500 تا 1800 دلار، وابسته به حافظه داخلی متغیر است. در ایران نیز این گوشی تاشو در بازه 52 میلیون تومان تا 57 میلیون تومان قیمت می خورد.