شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در زمینه تولید محصولات فولادی از جمله آهن اسفنجی، با ظرفیت سالانه یک میلیون تُن فعالیت می‌کند. با توجه به موقعیت مکانی و نزدیکی به مجتمع سنگ آهن گلگهر، و قرار داشتن در مرکز اتصال شاه‌راه‌های ارتباطی جاده‌های چهار استان و همچنین نزدیک بودن به آب‌های آزاد خلیج فارس، وجود راه آهن سراسری و منطقه ویژه آزاد تجاری و اقتصادی، یکی از توجیه پذیرترین مناطق کشور جهت سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه‌های مادر در زمینه مس، آهن، سنگهای معدنی و ساختمانی و مهمتر از همه فولاد و صنایع فولادسازی است.

این شرکت با داشتن پتانسیل‌های بالا از نظر تخصص، تجربه و  شرایط مناسب منطقه‌ای و دارا بودن ذخائر عظیم سنگ آهن، می‌تواند در آینده به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید فولاد در ایران و در خاورمیانه شناخته شود.

فجهان

 از جمله محصولات این شرکت آهن اسفنجی است که در حال حاضر یک خط به ظرفیت اسمی سالیانه 900 هزار تن تولید در سه شیفت دارد و بریکت سرد با ظرفیت تولید 54 هزار تن در سال و شمش فولاد بیلت با یک خط به ظرفیت اسمی سالیانه یک میلیون تن تولید و همچنین میلگرد آجدار با ظرفیت اسمی سالیانه 330 هزار تن است.

مجموع فروش ماهانه فجهان در 5 ماهه نخست امسال به رقم 4 هزار و 762 میلیارد تومان می‌رسد که در فروردین ماه رقم یک هزار و 169 میلیارد تومانی بود که به عنوان رکورد دار فروش در سال 1401 این شرکت محسوب می‌شود.

فجهان در اردیبهشت و خرداد ماه با افت فروش ماهانه مواجه شده است و ارقام حدود 700 میلیارد تومانی را برای درآمد ماهانه ثبت کرده است. اما شرکت توانسته است از تیر ماه و با شروع فصل تابستان دوباره فروش ماهانه خود را افزایش دهد و رقم درآمدی خود را به بالای 1000 میلیارد تومان برای هر ماه برساند . فجهان تلاش کرد تا در مرداد ماه فروش خوبی ثبت کند که توانست از رکورد فروردین ماه فراتر رود و در نهایت با یک هزار و 132 میلیارد تومان به کار خودش در فروش و درآمد ماهانه پایان داد.

روند نرخ فروش محصولات این شرکت را می‌توانیم با اغماض صعودی در نظر گرفت. نرخ فروش میلگرد این شرکت در ابتدای سال و در فروردین ماه 1401 برابر با 15 میلیون تومان به ازای هر تن بوده است که در مرداد ماه این رقم با کاهش اندکی به رقم 14 میلیون 980 هزار تومان به ازای هر تن رسیده است این در حالی است که نرخ فروش این محصول شرکت فجهان در سال 1401 به تنی 16 میلیون تومان هم رسیده است.

فجهان

فجهان در فصل زمستان نتوانسته است سود خالص خوبی را برای سهامداران ایجاد کند اما در فصل بهار موفق به کسب سود خالص 296 میلیارد تومانی شده است.

فجهان با سرمایه 4 هزار میلیارد تومانی بدهی جاری زمستان 1400 را از عدد 8 هزار و 375 میلیارد تومانی به رقم 9 هزار و 19 میلیارد تومانی افزایش داده است و در نهایت سود و زیان انباشته خود را به رقم 1 هزار و 278 میلیارد تومانی رسانده است.

ارزش بازاری فجهان در نیمه‌های شهریور ماه 1401 روی رقم 18 هزار و 100 میلیارد تومانی قرار گرفت مالکان این شرکت صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ایران با 27 درصد و شرکت کگل با 41 درصد هستند و شناوری این سهم در بازار اوراق بهادار تهران در حدود 16 درصد است.

Eps  گذشته نگر این نماد (ttm) روی عدد 157 ریالی قرار دارد و سهم با p/e حدود 17 در حال داد و ستد است. این در حالی است که p/e   گروه این نماد حوالی 6 واحد است.

فجهان

فجهان

فجهان

فجهان