به گزارش اکوایران، در حالی که تمام طرفین، سفر رافائل گروسی را به ایران سفر خوب و موفقیت‌‌آمیزی پیش‌بینی کرده و مقامات ایرانی هم از نتیجه این سفر راضی به نظر می‌رسیدند، دیشب خبر رسید که دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست خبری امروزش را که قرار بود در آن به این دیدار پرداخته شود لغو کرده است، در کنار این خبر اتفاقات دیگری هم افتاد که توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرد.

چرا نشست لغو شد؟

با وجود اینکه خبر لغو نشست خبری دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیر وقت منتشر شد، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد دلایل این اتفاق شنیده شد، عده‌ای موضوع را به حساسیت این نشست ارتباط دادند و گفتند آنچه آقای دبیر کل در فاصله کمتر از یک هفته‌ای تا آغاز برجام بگوید اهمیت تعیین کننده‌ای در نحوه شروع مذاکرات خواهد داشت، عده‌ای ماجرا را به اتفاقات پشت پرده نسبت دادند و گفتند که احتمالا قرار شده گروسی به نکات جدیدی بپردازد. در نهایت حالا همه چشم انتظار جلسه امروز هیئت دولت هستند که در آن به نتیجه دیدار با دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخته شود.

گزارش جدید گرانی

گزارش جدید مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که تورم اقلام خوراکی در ۱۲ ماه منتهی به آبان‌ماه امسال به ۶۰.۱ درصد رسیده است. از مهرماه سال جاری، نرخ تورم اقلامی خوراکی هر ماه بالای ۶۰ درصد گزارش شده است. مرکز آمار در گزارشی که روز سه‌شنبه دوم آذر منتشر کرد می‌گوید رشد قیمت برخی اقلام خوراکی مانند شیر، پنیر و تخم مرغ در آبان‌ماه به بالای ۷۲ درصد رسیده و روغن‌ها و چربی‌ها نیز حدود ۹۲ درصد رشد قیمت داشته‌اند. البته این آمارهایی است که عمدتا بر مبنای نرخ مصوب دولتی کالاها محاسبه شده است، نه نرخ واقعی کالاها در بازار. برای نمونه آبان‌ رشد واقعی قیمت تخم‌مرغ در آبان امسال نسبت به ماه مشابه پارسال بیش از ۲۰۰ درصد بوده، اما مرکز آمار این رقم را ۷۰.۹ درصد گزارش داده است. 

اعدام آرمان

باشگاه خبرنگاران جوان خبر داده آرمان عبدالعالی، متهم به قتل غزاله مشکور، سرانجام بامداد امروز اعدام شد.   آرمان عبدالعالی به اتهام قتل غزاله شکور در سال ۹۲، در سن ۱۷سالگی، به اعدام محکوم شده بود.  دیوان‌ عالی کشور یک‌بار با فرجام‌خواهی عبدالعالی موافقت کرد ولی دادگاه تجدیدنظر دوباره او را متهم شناخت. پرونده او در سال‌های گذشته پیچیدگی‌های زیادی پیدا کرد و از همه مهمتر اینکه جسد غزاله شکور هرگز پیدا نشد، حالا با اعدام آرمان احتمالا جزئیات مبهم این پرونده برای همیشه مبهم باقی خواهد ماند.

ادامه آلودگی

 کیفیت هوای تهران هم اکنون با #شاخص ۱۱۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.  این هفته از روز نخست با آلودگی شدید هوا در تهران آغاز شد و با وجود باران و باد آلودگی ادامه داشته.