به گزارش اکوایران، بازار روز گذشته با یه پدیده جالبی روبرو بود؛ در روز سه‌شنبه هر بازار در یک کانال قیمتی قرار گرفت، قیمت سکه رفاه در کانال 33 میلیون، سکه بازار 32 میلیون، قیمت دلار نقدی هرات در کانال 53 هزار، دلار فردایی هرات 54 هزار، دلار سلیمانیه 55 هزار و دلار تهران در مرز کانال 55 هزار تومان بود. 

بازار ارز و سکه در روز سه‌شنبه با افزایش، کانال عوض کردند و معامله‌گران می‌گفتند کسانی که با خبر FATF فروشنده بازار بودن همه کال‌مارجین شدن. معامله گرا میگن با افزایش نوسان قیمت‌ها در روز سه‌شنبه بازارها به سقف قیمتی سال 1402 نزدیک شدند که می تونه ریسک معاملات را بالا ببره. 

دلار هرات به مسیر خود ادامه داد

قیمت دلار هرات به افزایش پشت خطی دوشنبه خودش ادامه داد و در روز سه‌شنبه در 53 هزار و 400 تومان بازگشایی کرد و تا قبل از بازگشایی قیمت درهم در شکستن مرز مقاومت ناکام موند. به عقیده معامله‌گران دو تا بازار شدت نوسان قیمت‌هارو زیاد کردن؛

یک بازگشایی درهم و روند رو به صعودش و بازار دوم، سکه رفاه بود که در کانال 33 میلیون تومان باز شد. بعد از روند رو به رشد قیمت درهم در حوالی ساعت 12 قیمت دلار هرات با افزایش از مرز مقاومتش رد شد و در نهایت 53 هزار و 900 تومان به کار خودش پایان داد. این درحالی بود که قیمت فردایی دلار هرات وارد کانال 54 هزار تومان شد. 

قیمت درهم امارات در 14 هزار و 870 تومان شروع به کار کرد و با افزایش وارد کانال 15 هزار تومان شد. قیمت درهم امارات در پایان در نرخ 15 هزار و 40 تومان به کار خودش پایان داد. 

قیمت سکه با گپ مثبت 200 هزار تومانی در کانال جدید و در 32 میلیون و 100 هزار تومان آغاز به کار کرد و با افزایش به 32 میلیون و 600 هزار تومان رسید. حباب سکه در روز سه‌شنبه با افزایش 6 میلیون و 300 هزار تومان شد. قیمت سکه رفاه بالاتر از تمامی بازارها و با گپ مثبت در کانال 33 میلیون بازگشایی کرد و این گپ موجب شد که رشد قیمت در سایر بازارها بیشتر بشه، انگار که از قافله جا موندند. 

قیمت طلای آبشده هم با افزایش به مرز 11 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

سبزپوشی صندوق های طلا

در روز سه‌شنبه صندوق‌های طلای بورسی هم همگی سبزپوش شدند. با این حال که این صندوق‌ها مثبت بودند شاهد بازار سرمایه قرمز و خروج نقدینگی سنگین بودیم. در روز سه‌شنبه 904 میلیارد  تومان خروج پول حقیقی از بازار سهام داشتیم. در صندوق‌های درآمد ثابت هم همچنان خروج نقدینگی هست و در روز سه شنبه به بالای 600 میلیارد تومان رسید.

گروهی از معامله‌گران رشد این روزهای صندوق‌های طلا را با بورس 99 مقایسه می‌کردند و می‌گفتند بلایی که اون موقع سر بازار سرمایه اومد الان سر صندوق‌ها میاد. البته نکته اینه که این صندوق‌ها با قیمت طلا نوسان میده و اگه طلا پایین بیاد اون‌ها هم رو به کاهش می روند.

در روز سه‌شنبه خبرگزاری‌های نزدیک به دولت یه گزارش کار کردند که داره به خریداران هشدار می‌دهد که منتظر ریزش قیمت دلار به صورت ناگهانی یا فرسایشی باشید.

معامله‌گران معتقدند با توجه به دومین عرضه شمش طلا در مرکز مبادله در روز چهارشنبه امکان اصلاح قیمتی در بازار وجود داره.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار در کانال 55 هزار سقف سال هست و امکان اینکه بازارساز وارد بازار شود وجود دارد. البته با رشد قیمت‌ها در روز سه‌شنبه بازارها به مرزهای مقاومتی هم رسیدن که اگر نتونند از اون عبور کنند و تثبیت بدن، امکان کاهش قیمت وجود داره.