به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی چهارشنبه (26 مهر) به بالاترین سطح خود از ابتدای آگوست سال جاری میلادی رسید چراکه به دنبال افزایش تنش‌ها در جنگ میان حماس و اسرائیل، سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم آورده‌اند.

به نوشته ماینینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران بیش از 1953 دلار به ازای هر اونس بوده، اما قیمت طلا طی امروز به بالاتر از این سطح نیز رسید و در ساعاتی 1962 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در خاورمیانه، فلزهای گران‌بها از جمله طلا با روند صعودی قیمت همراه شده‌اند و قیمت طلا از آن زمان تاکنون، 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

پیش از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، طلا روندی نزولی داشت و حتی به کمترین قیمت خود در هفت ماه گذشته رسیده بود.

تازه‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا، حمله خونین اسرائیل به یکی از بیمارستان‌های غزه بوده که مرگ صدها فلسطینی را رقم زده است. پیش از این حمله نیز مقامات منطقه به دلیل احتمال حمله گسترده ارتش اسرائیل به نوار غزه، نسبت به گسترده شدن این جنگ اعلام نگرانی کرده بودند.

«جیم ویک‌آف» تحلیل‌گر ارشد سایت کیتکو به خبرگزاری رویترز اعلام کرده: «افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترده شدن جنگ در خاورمیانه منجر به تقویت قابل توجه تقاضا برای طلا شده است. من فکر می‌کنم قیمت هر اونس طلا در آینده‌ای نزدیک از مرز 2 هزار دلار عبور کند»؛ آقای ویک‌آف همچنین افزوده: «در صورت کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، طلا با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود، اما اکنون بازار انتظار افزایش تنش‌ها را دارد».

با این حال برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه روند افزایشی شاخص دلار آمریکا و رشد دوباره بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده، طولی نمی‌کشد که روند صعودی قیمت طلا متوقف و این روند معکوس شود.