اکوایران: در روز سه‌شنبه هم بازارها تغییر چندانی نداشتند. معامله‌گران به تقلید از شعار تبلیغاتی یک برند، می‌گفتند بازار امروز مثل دیروز است. تحلیلگران اعتقاد دارند بازار ارز نیاز به یک استراحت دارد تا بازارهای جامانده از آن، خودشان را برسانند. بازار به حدی در محدوده رنج گیر کرده که حتی خبرهای منفی سیاسی هم نتوانست قیمت را بالا ببرد. برخی اعتقاد داشتند همین نکته نشان می‌دهد بازار دستوری پایین است. باوجود اینکه اکثریت معامله‌گران حسی از تغییر قیمت ندارند، برخی تصور می‌کنند فاصله قیمت درهم امارات و قیمت دلار و ازسرگیری فعالیت بازارهای همسایه، تحرک به قیمت‌ها را برگرداند. تنها نکته این بازار رنج هم نزدیک شدن نرخ نقدی به فردایی بود.

در بازار قیمت یوروی خرد ۶۲ هزار تومان اعلام می‌شد، درحالیکه قیمت اسکناس یورو در بازار ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان بود. باوجود اینکه در وقت خرید، اسکناس‌های خرد کمی از اسکناس‌های درشت گرانتر است اما فاصله ۵۰۰۰ تومانی یورو معنادار بود. معامله‌گران می‌گویند دلیل اینکه اسکناس خرد یورو از درشت پنج هزار تومان گرانتر است، تقاضای مشتریانی هستند که وقت سفارت دارند.

به گفته آن‌ها سفارت‌ها از مراجعه‌کنندگان هزینه‌ وقت سفارت را نقد دریافت می‌کنند و چون ارقام دریافتی هم خرد است و سفارت‌خانه‌ها حاضر نیستند اسکناس درشت بپذیرند یا امکان بازپس‌دهی آن را ندارند و مراجعه‌کننده‌ها از قبل در به در اسکناس خرد می‌شوند و حاضرند هزینه بیشتری کنند بجای اینکه برای هزینه‌های خرد سفارت اسکناس درشت دریافت کنند. برای همین این اسکناس‌ها در بازار به یوروی سفارتی معروف شدند.