به گزارش اکوایران، صبح امروز جمعه 19 اسفند ماه نورنیوز رسانه نزدیک به دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی در یک خبر کوتاه اعلام کرد، علی شمخانی دبیر این شورا طی چند روز گذشته در یک کشور خارجی مشغول مذاکرات بسیار مهمی است. اعلام قریب‌الوقوع نتایج این مذاکرات، تحولات قابل ملاحظه‌ای را رقم خواهد زد

اولین واکنش قیمت دلار به توافق ایران و عربستان/قیمت دلار نزولی می شود؟

مذاکرات مهمی که به سرعت جزئیات آن فاش شد و ساعاتی بعد این رسانه از توافق ایران و عربستان سعودیبرای از سرگیری روابط دو جانبه خبر داد و نوشت: در نتیجه‌ی گفتگوهای انجام شده با میانجی گری چین ، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند. 

به باور تحلیلگران سیاسی روابط ایران و عربستان به دلیل اهمیت این دو کشور در منطقه و تاثیری که بر روی سایر بازیگران منطقه ای دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. 

بررسی ها نشان می دهد که قیمت دلار پشت خطی عصر امروز به خبر  آشتی کنان ایران و عربستان واکنش نشان داده و نزولی شده است. با این حال باید منتظر ماند و دید که نرخ دلار در معاملات نقدی فردا به این خبر چه واکنشی نشان خواهد داد. 

مذاکرات غیررسمی میان ایران و عربستان از دو سال پیش و زیر نظر شورای عالی امنیت ملی آغاز شده بود‌‌.