روز دوشنبه، دلار وارد فاز اصلاح شد و در ابتدای روز از مرز ۳۱ هزار تومانی دور شد. به دنبال این اتفاق، برخی فعالان عنوان کردند که اگر دلار زیر محدوده ۳۰ هزار و و۸۰۰ تومان تثبیت شود، فاز افزایش قیمت به پایان رسیده و بازارساز نشان داده است که با قدرت خود می تواند خریداران را عقب براند. با این حال، این اتفاق رخ نداد و اسکناس آمریکایی توانست پس از برخورد به محدوده ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان، بار دیگر در مسیر صعودی قرار بگیرد. گفته می شد که حتی دیشب دلار بالای مرز ۳۱ هزار تومان معامله قرار گرفت. 

برگشت دلار از محدوده ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان، از نگاه برخی تحلیل گران به معنای آن است که این ارز روز دوشنبه کف قیمتی تازه ای را پیدا کرده است و در صورتی که در روز جاری بالای مرز ۳۱ هزار تومانی تثبیت شود، فاز جدیدی از رشد قیمت و ورود خریداران آغاز خواهد شد. 

در حالی که برخی از معامله گران انتظار دارند،‌ اسکناس آمریکایی در روز جاری در مسیر صعودی قرار بگیرد، گروهی دیگر از معامله گران تصور می کنند تا پیش از اعلام نتایج شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح احتیاط در بازار بالا خواهد بود و حداقل تا روز چهارشنبه اتفاق نوسان سازی در معاملات ارزی رخ نخواهد داد. تحلیل گران فنی نیز باور دارند که دلار در روز جاری اگر به زیر محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد، شانس افت بیشتر را خواهد داشت.