به گزارش اکوایران، در هفته گذشته در زمان رای اعتماد وزیر کشاورزی جدید بود که مهدی عیسی‌زاده یکی از مخالفان محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی از موضوع کمبود کود شیمیایی در جریان تولید خبر داد و گفت وزیر پیشنهادی هیچ راه حلی برای این مشکل ندارد. شاید برهمین اساس  علیرضا مهاجر معاون زراعت در نشست فصلی این معاونت در وزارت جهادکشاورزی صرفا به این نکته بسنده کرد که باید مشکلات کشاورزان در زمینه کود حل و فصل  و کمبود سردخانه در تولیدات سبزی و صیفی مرتفع شود.

او با اشاره به مشکلات موجود افزود: سیاست اصلی این معاونت، حل مسائل فنی و هم افزایی برای رفع نیازهای کشور در تولید محصولات زراعی است.

مهاجر افزود: جهش تولید در دیمزارها، کشت قراردادی و الگوی کشت از برنامه‌های اصلی معاونت زراعت برای تولید بیشتر با استفاده از منابع موجود است.

او  با بیان اینکه خودکفایی در گندم، نیازمند تناوب کشت است، تصریح کرد: ۹۸ درصد محصولات زراعی کشور، تابستانه و در تناوب با گندم کشت می‌شود؛ از این رو لازم است برای استفاده حداکثری، محصولات کم‌آب بر در تناوب با محصول گندم کشت شود.

  به نقل از جهادکشاورزی شاهپور علایی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصادی این وزارتخانه نیز  گفت: محدودیت اقلیم، کشاورزی ایران را با مخاطرات همراه کرده، از این رو مقایسه قیمت محصولات کشاورزی در کشور ما با سایر کشورها فاقد منطق صحیح است.

او  با اشاره به محدودیت‌ها افزود: سال گذشته، رشد ۳۳ درصدی تولید غلات در کشور را شاهد بودیم؛ تولید غلات از ۱۵.۷ میلیون تن به ۲۷.۵میلیون تن رسیده است.

علایی مقدم به رشد ۶۰درصدی خرید تضمینی گندم هم اشاره کرد و یادآور شد: خرید تضمینی گندم در سال گذشته از ۴.۲میلیون تن به ۷.۳میلیون تن رسید.