به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام برای دومین روز متوالی نزول کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 3 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 4 هزار و 652 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 18 واحد نزول کرد. شاخص کل فرابورس نیز 25 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 310 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 343 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت کیمی دارو (دکیمی)، شرکت‌ سیمان فارس نو (سفانو) و شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای غشصفا (شرکت پگاه اصفهان)، غشان (شرکت پگاه خراسان) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 93 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت 8 درصدی به 771 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 54 درصد کاهش یافت و 247 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف‌ خرید 200 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای فروژ (شرکت صنایع فروآلیاژ ایران) و دسینا (شرکت داروسازی سینا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد بالاس اختصاص داشت و پس از بالاس، نمادهای حپترو، انرژی1، بالبر و وآذر بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل بورس تهران به نزول ادامه داد و تا نیمه کانال 1.6 میلیونی پائین آمد. در حالی که شاخص در پایان هفته پیش سه روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشته بود، در دو روز اخیر بر مدار اصلاح حرکت کرده است.

 شاخص روز شنبه بیش از 31 هزار واحد ریزش کرد اما دیروز تنها 4 هزار واحد افت کرد. علاوه بر این شاخص در یک ساعت پایانی روند صعودی داشت اما نتوانست نزول را جبران کند. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد.  

روز یکشنبه در روزی که 52 درصد نمادها قرمزپوش بودند، میدکو، حکشتی و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و در مقابل، شتران، فارس، فملی و فولاد سبزپوش بودند. 

در دو روز اخیر روند خروج پول حقیقی نیز از سر گرفته شد و ارقام بالایی داشت. روز شنبه 754 میلیارد تومان خارج شد و این رقم روز یکشنبه به 372 میلیارد تومان کاهش یافت. 

بیشترین خروج سرمایه حقیقی در روز یکشنبه به نمادهای حکشتی، خاور، فملی، فولاد، خساپا، وبصادر، خودرو، کرمان و نوری اختصاص داشت. 

اما در معاملات دیروز، برخلاف روز شنبه، ارزش معاملات خرد افت کرد و به زیر 10 هزار میلیارد تومان رسید. اما تداوم نزول در شرایطی رخ داد که تغییرات قیمت دلار در بازار آزاد روز یکشنبه صعودی بود.

بنابراین به نظر می‌رسد سیگنال‌هایی که بازار دریافت کرده، خصوصا از محل گزارش‌های مالی 9 ماهه قوی‌تر عمل کرده است و فعلا نیروی صعودی قدرتمندی در بازار دیده نمی‌شود.  

پیش بینی بورس