شاخص بورس تهران در طی معاملات روز جاری توانست بیش از 45 هزار واحد رشد کند و برای دومین بار در طی هفته‌های جاری بیش از 44 هزار واحد رشد کند. در طول روز جاری تمامی نمادهای بزرگ بازار سرمایه در صف‌های خرید قرار داشتند و بیشترین ارزش معاملاتی به گروه فرآورده های نفتی اختصاص یافت.

اما در ادامه بررسی های روزانه شاخص بورس از منظر تکنیکالی شاهد هستیم که شاخص به هدف دوم سطح فیبوناچی به مقدار 38درصدی رسیده است. همچنین شاخص توانست با کندلی قوی و با ارزش معاملاتی بالایی دوباره به کانال صعودی که چند هفته پیش آن را از دست داده بود برگردد.

در صورتی که شاخص تصمیم داشته باشد همچنان به مسیر صعودی خود ادامه بدهد می تواند تا محدوده یک میلیون 420 هزار واحدی رشد داشته باشد. یعنی حوالی سطح 50 درصدی از موج اصلاحی قبلی که با محدوه حمایتی ماه های پایانی تابستان سال جاری مطابقت دارد.

اما این احتمال نیز برای شاخص وجود دارد که بخواهد پس از این رشدهای رویایی کمی اصلاح کند و تنها تا محدوده خط روند منفی بخورد و با توجه به رشدهای نرخ دلار در روز های آتی هم در بازار آزاد و هم حواله‌های نیمایی تصمیم جدیدی برای اصلاح نداشته باشد.

نکته دیگری که برای بازار سرمایه می‌تواند مهم باشد تغییر نرخ خوراک صنایع است که به نظر می رسد با نزدیک‌تر شدن به نهایی شدن متن لایحه بودجه خبرهای خوبی برای این گروه منتشر شود که به بازار کمک خواهد کرد. همچنین با عرضه تارا و پژو 207 در بورس کالا کمی از زیان‌های خودروسازی می‌تواند جبران شود و یا شاید بتوان با توجه به صحبت های چند روز پیش وزیر اقتصاد برای جبران زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری امید داشت که این صنعت نیز به سود آوری برسد.

اما با توجه به هیجان خرید در بازار در روز جاری هنوز اندیکاتور RSI  هیجان خرید مضاعف را نشان نمی‌دهد و این اندیکاتور در محدوده 70 و استاندارد قرار دارد. به هر حال شاخص 38 درصد از موج قبلی را اصلاح کرده است و این احتمال که شاخص بخواهد کمی اصلاح کند جای نگرانی برای اهالی بازار سرمایه را  به وجود نخواهد آورد مگر این که به دلایلی و با انتشار اخبار بد این روند اصلاحی ادامه دار باشد.

شاخص