به گزارش اکوایران، سازمان دریانوردی بریتانیایی آمبری، روز دوشنبه اعلام کرد گزارشی مبنی بر وقوع حادثه‌ای در 54 مایل دریایی شمال غربی سواحل مخا در یمن دریافت کرده است.

به نوشته العربیه، این سازمان بدون اشاره به جزئیات گفت: «نهادها ذیربط در حال بررسی جزئیات این حادثه هستند» و از کشتی‌ها خواست تا با احتیاط حرکت کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند.

از سوی دیگر آمبری خبر داد که یک کشتی با سه موشک در نزدیکی سواحل یمن هدف حمله قرار گرفت. برآوردهای آمبری نشان می‌دهد که هدف قرار دادن این کشتی به دلیل روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن و اسرائیل بوده است. به گفته این شرکت «کشتی مورد هدف یک کشتی کانتینری حامل پرچم مالت است و در حال حرکت از مبدا جیبوتی بود».

پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا از رهگیری 5 پهپاد بر فراز دریای سرخ خبر داده بود. سنتکام بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای افزود: «این پهپادها تهدیدی برای کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه است».

انصارالله یمن، پیشتر در روز جمعه اعلام کرده بود که یک کشتی نفتی بریتانیایی را در دریای سرخ با تعدادی موشک دریایی هدف قرار داده‌اند. به گفته حوثی‌ها این کشتی هدف اصابت مستقیم موشک قرار گرفت. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها همچنین اعلام کرد که نیروهای حوثی، پنج‌شنبه موفق شدند یک پهپاد آمریکایی «ام کیو 9» را در آسمان استان صعده در شمال یمن با موشک ساقط کنند.

سازمان دریانوردی بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع حادثه‌ای جدید در 177 مایل دریایی از سواحل جنوب شرقی یمن دریافت کرده است. این سازمان افزود که یک قایق کوچک حامل چهار مرد مسلح یک کشتی در سواحل یمن را هدف حمله قرار داد.

انصارالله اعلام کرده که این حملات را در حمایت از فلسطینیان در غزه انجام می‌دهند.