۸ حقیقت درباره اسکار

اسکار یک رویداد مهم سینمایی است که نوع داوری و انتخاب فیلم‌های مختلف در آن تاثیر زیادی بر فروش آنان در سراسر دنیا دارد. این رویداد که در شب گذشته برگزار شد، امروز موضوع خیلی از خبرگزاری‌ها بود. با این حال به بررسی ۸ واقعیتی در مورد این جشن می‌پردازیم که کمتر از آن صحبتی به میان می‌آید

۱ این جشن همیشه در تئاتر دالبی برگزار نمی‌شد

(۲) اولین جشن اسکار در ۱۶ می ۱۹۲۹ در هتل روزولت در هالیوود برگزار شد. (۳) به گفته لس‌آنجلس تایمز، تنها ۱۵ جایزه در اولین برگزاری اهدا شد . (۴) زمان برگزاری هم متفاوت از زمان برگزاری بود که ما در مورد آن می‌دانیم.

۲.  اسکارها تا سال ۱۹۵۳ از تلویزیون پخش نمی‌شدند.

بر اساس گزارش سایت History.com،  نام برندگان قبلا اعلام و در روزنامه‌های روزانه منتشر می‌شد. این روش تا زمانی ادامه داشت که یکی از روزنامه‌ها زودتر از موعد نام‌ها را منتشر کرد. از آن زمان به بعد جوایز به طور مستقیم از رادیو پخش می‌شد  تا سال ۱۹۵۳ که اولین بار این مراسم از ‌NBC منتشر شد.

۳.  در گذشته برندگان اسکار محدودیتی در سخنرانی اهدای جایزه نداشتند:

وقتی موسیقی در هنگام این سخنرانی پخش می‌شود فضا را احساسی می‌کند، اما گویا عکس آن هم اتفاق می‌افتد. به نقل از Heavy.com   از سال ۲۰۱۰ برندگان اسکار تنها ۴۵ ثانیه برای سخنرانی زمان دارند. قبل از آن،‌ بسیاری از برندگان صحبت‌هایشان کمی طولانی‌تر می‌شد، مثل گریر گارسون،‌ برنده بازیگر زن،‌که در سال ۱۹۴۲ بیش از ۵ دقیقه سخنرانی کرد.

۴.‌ تبعیض نژادی در اسکار وجود داشت

به گزارش HuffPost  از ابتدای برگزاری این مراسم تا سال ۱۹۹۴ هیچ مجری سیاه‌پوستی برگزاری این مراسم را به عهده نداشت. ووپی گولدبرگ اولین مجری سیاه‌پوست این مراسم بود.

۵. سبک حضور در  فرش قرمز به این اندازه پرزرق و برق نبود:

واضح است که فشن در گذر زمان روند را تغییر میده، اما نوع پوشش در این مدت‌ بسیار تغییر کرد و رفته رفته لباس‌ها رسمی‌تر شد. به گفته بریتانیا ووگ، در سال ۱۹۴۱ به دلیل جنگ جهانی دوم از نامزدها خواسته شد که لباس تیره بپوشند.

۶. کیف‌های هدیه به مرور گران‌تر از گذشته شد:

 ناکامی خیلی بد نیست، وقتی که بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار در جوایز اسراف می‌شود. به گزارشUSA Today در سال ۲۰۰۲،‌ هر باکس هدیه ۲۰,۰۰۰ دلار ارزش داشت. از سال ۲۰۰۵، اکادمی و سازمان امور مالیاتی در مورد وضعیت این هدایا باید به توافق برسند.

۷.  تعداد شرکت‌کنندگان در اسکار به شدت افزایش یافت:

طبق گزارشات،‌ تنها ۲۷۰ نفر در اولین مراسم اسکار حضور داشتند. در حال حاضر تئاتر دالبی بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. البته امسال به دلیل کرونا تنها تعداد محدودی از افراد دعوت شدند.

۸. محدودیت در  نامزدهای برگزیده

به گزارش Variety،‌ این رویداد سال‌های زیادی  تنها ۵ فیلم را در مجموعه بهترین تصویر ارائه می‌داد اما بیش از یک دهه است که ۱۰ فیلم را در این زمینه کاندید اعلام می‌کند