در تازه‌ترین تلاش تلگرام امکان انتقال چت‌های اپلیکشن‌های دیگر به این پیام رسان فراهم شده است، کاری که مهاجرت از واتساپ به تلگرام را بیش از گذشته راحت و وسوسه انگیر می‌کند.

 

پشت پرده آپدیت جدید تلگرام

حدود بیست روز پیش واتساپ اعلام که از هشتم فوریه هر کاربری که با تمام اطلاعاتش به فیس بوک موافقت نکند امکان استفاده از این اپلیکیشن را نخواهد داشت چون فیس بود شرکت بالادستی واتساپ است و طب قوانین آن اطلاعات کاربران باید بین تمام شرکت های زیر مجموعه جریان داشته باشد، این موضوع کاربران زیادی را در سرتاسر جهان عصبانی کرد تا جایی که یک مهاجرت دسته جمعی به پیام رسان های دیگر کلید خورد، مهاجرتی که تلگرام با حمله های مکرر به رقیب دیرینه اش یکی از بزرگ ترین برنده های آن بود و ظرف تنها سه روز توانست بیشتر از ۲۵ میلیون کاربر جدید جذب کند و تعداد کاربرانش را به بیشتر از ۵۰۰ میلیون نفر برساند. در این بین اپلیکیشن هایی مثل سیگنال هم برد زیادی کردند و تعداد کاربرانشان مخصوصا در آمریکا یک تکان اساسی خورد. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه واتساپ از مواضعش عقب نشست و اعلام کرد که مهلت موافقت کاربرانش را با انتقال داده ها به فیس بوک عقب می اندازد اما امروز تلگرام از یک حمله جدید علیه واتساپ پرده برداشت. این اپلیکیشن روسی در به روز رسانه جدیدش امکان یک مهاجرت تمام عیار را برای کاربران اپلیکشن های دیگر فراهم کرد: اینکه بتوانند محتوای تمام چت هایشان در سایر اپ ها را به تلگرام منتقل کنند. تلگرام در پوستر اعلام این خبر هم کنایه غیر مستقیمی به واتساپ زد، آنجا که خانواده ای را در حال نقل مکان نشان داد در حالی که رنگ سبز به کاپوت ماشینشان پاشیده و لاستیک هایشان هم رد سبز روی زمین می اندازند، انگار که سر راه یک موجود سبز رنگ را زیر گرفته باشند، مثل اپلیکیشن واتساپ

البته واتساپ هم همین دیروز اعلام کرد که برای امنیت بیشتر کاربران و محافظت بهتر از اطلاعات آنها سیستم احراز هویت بیولوژیک را اضافه می کند، یعنی علاوه بر اسکن کیو آر کد، کاربران می توانند از اسکن اثر انگشت یا قرنیه هم برای ورود به حسابشان استفاده کنند، اقدامی که به نظر می رسد برای جلب اعتماد دوباره کاربران انجام شده است.