طلب اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی۸۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است. بنابراین مزایده این ۴۸ کامیون با توجه به قیمت آن در بازار بخشی از حراج اموال شرکت های گروه هلدینگ داروگر است.

 

شرکت داروگر در گذر زمان

داروگر تولیدکننده انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده محسوب می شود و از زیرمجموعه‌های کارخانجات تولی‌پرس قزوین است و در مجموع شامل ۱۲ شرکت زیرمجموعه در بخش‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و شوینده است.

این شرکت در سال ۱۳۰۷ اولین کارخانه صنعتی تولید صابون را در اصفهان تأسیس و اولین محصول خود را با نام صابون سوبلمه وارد بازار کرد. سیزده سال بعد این شرکت در سال ۱۳۲۰ به منظور گسترش برنامه‌های تولیدی از اصفهان به تهران منتقل شد و در ادامه تولید صابون مبادرت به تولید محصولات دیگر بهداشتی و آرایشی کرد و سرانجام در سال ۱۳۳۶شرکت داروگر به ثبت رسید. در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ خبرهایی از تعطیلی داروگر منتشر و در ادامه تکذیب شد. در تابستان ۱۳۹۷ اعلام شد کارگران این شرکت برای حدود یک ماه به مرخصی اجباری می‌روند. هرچند تعطیلی این کارخانه تکذیب شد، اما اطلاعیه سازمان امور مالیاتی نشان دهنده آن است که اولین کارخانه تولیدکننده صابون در کشور با مشکلاتی جدی روبرو است که برطرف نکردن آنها به معنی خاتمه دادن بهفعالیت این چرخ تولید قدیمی است.

 

 

بدهی اولین کارخانه صابون سازی به سازمان امورمالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای که در روزنامه همشهری به چاپ رسیده اعلامکرده به منظور استیفای مطالبات مالیاتی از شرکت های گروه هلدینگ داروگر به مبلغ ۸۳۰ میلیارد تومان نسبت به برگزاری حراج غیرحضوری تعداد ۴۸ دستگاه کامیون ایسوزو که در بازداشت و توقیف امور نیابت اجرایی معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی ستاد این سازمان قرار دارد در تاریخ ۱۳۹۹.۱۱.۱۳ در محل ستاد این سازمان اقدام کند. 

۴۸ دستگاه کامیون،‌ تنها کسر کوچکی از بدهی مالیاتی داروگر را پوشش خواهد داد.