پیش نویسی که جوزپ بورل با آمریکا و همچنین ایران به اشتراک گذاشته است. او گفته است: ما پاسخ خود را به صورت مستقیم به اتحادیه اروپا اعلام خواهیم کرد و امیدواریم که ایران در نهایت از فرصتی که مدتی در مقابل این کشور قرار دارد، استفاده کند. احیای برجام همچنان به سود منافع ملی واشنگتن است اما این فرصت نامحدود نیست.

میانکاله برای محیط زیست باقی ماند 

روزنامه ایران در گزارش کوتاهی نوشته است که میانکاله، میانکاله باقی می‌ماند. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بسته شدن همیشگی پرونده توسعه پتروشیمی در میانکاله خبر می‌دهد، اما همچنان این سؤال باقی می‌ماند که آیا قانون به تخلف‌های انجام گرفته در واگذاری اراضی میانکاله رسیدگی می‌کند؟

۵۵درصد شریفی‌ها از دهک دهم جامعه‌اند  

موضوع دیگری که در برنامه کیوسک امروز به آن اشاره کردیم، صحبت‌های یک مقام مسئول دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. او در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان تاکید کرده است که ۵۵ درصد از قبولی‌های فنی دانشگاه صنعتی شریف از دهک دهم جامعه هستند. موسوی همچنین گفته است که در رشته کامپیوتر نیز از میان ۶۶۲ نفری که توانستند در این رشته رتبه زیر سه هزار نفر را به دست بیاورند، ۴۱۱ نفرشان دهک دهم بوده‌اند و از دهک اول و دوم حتی یک نفر قبول نشده‌اند و تنها هفت نفر از دهک سوم توانسته‌اند در این رشته قبول شوند.

در برنامه کیوسک همچنین به موضوع نرخ سود بین بانکی، گشت ارشاد و توقف گازرسانی روسیه به اروپا از دیگر تیترهایی بودند که امروز آن‌ها را بررسی کردیم.