به گزارش اکوایران، رهبری دیروز در بخشی از حرف‌هایشان از عبارت «تعامل با دشمن» استفاده کردند و همین هم باعث شد که بسیاری به مذاکرات جاری در وین خوش بین شوند. واکنش بازارها به این سخنان هم قابل توجه بود. جالب اینکه روزنامه‌های مختلف برخوردهای متفاوتی با سخنان رهبری داشتند.

دیروز رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم به مناسبت سالگرد حماسه 19 دی گفتند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو جزء اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد.» این حرف‌ها واکنش‌های بسیاری در پی داشت و برخی اینطور تحلیل کردند که شاید بتوان بیشتر از قبل به نتیجه مذاکرات در وین امیدوار بود. به این ترتیب سیلی از پیش‌بینی‌ها درباره آنچه در پیش است راه افتاد و بازارها هم واکنش زیادی نشان دادند تا جایی که شاهد کاهش قیمت محسوس دلار، سکه، خودرو و... بودیم.

طعنه جواب گلایه

دیروز ابراهیم رئیسی برای دفاع از کلیات لایحه بودجه به مجلس رفت و درباره نحوه همکاری نماینده ها با دولت در زمینه حذف ارز 4200 تومانی با لحنی گلایه آمیز صحبت کرد. در جواب محمدباقر قالیباف هم به طعنه گفت که دولت انتظار داشته مجلس موضوع مهمی مانند حذف ارز 4200 توامانی را ظرف 48 ساعت امضا کند.

گذشته از این ماجرا بخشی از حرف های رئیسی درباره نظر رهبری پیرامون حذف ارز ترجیحی هم جالب بود. او گفت که موضوع را با رهبر انقلاب در میان گذاشته و اینطور پاسخ گرفته که در این زمینه نظر مجلس اتخاذ شود.

در انتظار موج جدید

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ ایران گفته باتوجه به شیوع امیکرون در کشورهای جهان و در کشورهای اطراف ما از جمله در بحرین و کویت، به نظر می‌رسد که ما در چند هفته آینده شاهد پیکی از اومیکرون در کشور باشیم. جماعتی توصیه کرد که دوز سوم واکسن کرونا به همه افراد تزریق شود و گفت "ژباتوجه به اینکه اکنون حدود ۹ میلیون نفر در کشور ما دوز سوم را تزریق کردند، نیاز است که ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر وارد تزریق دوز سوم شوند.

آلودگی و برف و بوران

در حالی که آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا آخر هفته ادامه پیدا خواهد کرد، پیش بینی ها از شدت گرفتن برف و بوران در استان های مختلف می گویند. هواشناسی برای هشت استان وضعیت هشدار نارنجی اعلام کرده است.