در حالی که دور هشتم مذاکرات برجامی شروع شده و سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده از پیشرفت نسبی گفت‌وگوها گفته، دیروز خبر رسید که معاون وزیرامورخارجه کره جنوبی هم برای شرکت در بخشی از مذاکرات راهی وین شده است.

این ماجرا از آنجا اهمیت دارد که کره جنوبی  یکی از بزرگترین بدهکاران خارجی ایران محسوب می‌شود و میلیاردهای دلار ایران در این کشور بلوکه شده است. همچنین ر خبری دیگر پیرامون مذاکرات، نخست‌وزیر انگلیس با همتای اسرائیلی خود تلفنی صحبت کرده گفته درهای دیپلماسی باز است. جانسون در عین حال گفته زمان زیادی برای انجام توافق باقی نمانده است.  ند پرایس، سخن‌گوی وزارت  خارجه آمریکا هم گفته که مذاکرات احیای برجام در وین، هفته‌ی پیش پیشرفت اندکی نشان داده و آمریکا امیدوار است در این هفته هم پیشرفت‌هایی به دست آید. البته این دیپلمات ارشد آمریکایی، تأکید کرده زمانی‌که متخصصان ما بگویند مزایای بازگشت به برجام با پیشرفت‌های برنامه‌‌ی هسته‌ای کم شده، ساعت ادامه مذاکرات به پایان می‌رسد. 

تصویب کلیات بودجه

با پایان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس، با ۲۱ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۲ رای ممتنع به تصویب رسید. جالب اینکه به نوشته ایسنا، برای نطق مخالفت با کلیات بودجه در جلسه کمیسیون، ۱۸ نفر ثبت‌نام کرده بودند ولی این لایحه ۱۴ رای مخالف دارد!

تعیین غرامت کانادایی های پرواز اوکراین

دادگاه عالی انتاریوی کانادا دولت ایران را به پرداخت حداقل ۱۰۷ میلیون دلار جریمه نقدی به خانواده‌های شش نفر از قربانیان هواپیمای مسافری اوکراین محکوم کرده است. هنوز وزارت خارجه ایران واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

قربانیان سیل

وضعیت سیل و آبگرفتگی در شهرهای جنوبی کشور به حد بحران رسیده و طبق آمار رسمی، سیل در ۱۷ استان کشور منجر به جانباختن ۱۰ نفر شده و همچنین بیش از ۲۰ نفر هم مصدوم شده‌اند.