به گزارش اکوایران، قالیباف در انتقاد از تولیدات خودروسازان حاشیه امن بوجود آمده برای آنها را باعث این دانست که خودروساز می‌تواند هر بنجلی را تولید کند و رقابت منطقه ای و جهانی رقیبی نداشته باشد و پراید را با مدیریت غلط دولتی ۱۷۰ میلیون تومان بفروشد.

مدت‌هاست که مجلس در تلاش برای مصوب کردن طرحی است تا قطعه سازان و هر بخشی که توانایی صادرات داشته باشد بتواند خودرو وارد کشور کند، این مصوبه تابحال توسط شورای نگهبان تایید نشده است و با ایراداتی که شورای نگهبان از این طرح گرفته است برای اصلاح به صحن مجلس برگشت خورده است.

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دفاع از این طرح در مصاحبه تلویزیونی خود به انتقاداتی از تولیدکنندگان خودرو و شرکت‌های خودروسازی پرداخت گفت: نظر شخصی من این است که هر حمایتی بی رویه ای ولو از تولید تبدیل به رانت بزرگ‌ می‌شود ‌و سوداگران زیر چتر تولید دچار بزرگ ترین فسادها می شوند که امروز در حوزه خودرو دچار این مشکل هستیم

او ادامه داد: خیلی از کشورها تولید کننده خودرو نیستند اما صادر کننده قطعات به بزرگ‌ترین شرکت ها هستند و کشور ما با توجه به امکانات موجود می تواند قطعات نیرو محرکه تولید و صادر کند و بجای آن خودرو خارجی وارد کنیم مردم مجبور نشوند با ۱۷۰ میلیون تومان پراید سوار شوند.

اما در مقابل برخی کارشناسان این سوال را مطرح می کنند که وقتی قطعه سازان داخلی آنقدر مزیت دارند که بتوانند قطعه صادر کنند و خودرو وارد کشور کنند، چرا خود قطعه سازان نتوانند خودرو تولید کنند؟ آنها نیز می توانند با مدیریت ایران خودرو و سایپا و با شرکای خارجی خود بتوانند خودرو تولید کنند  و باعث تحول در صنعت خودرو سازی بشوند.