از طرح جوانی جمعیت که تسهیلات ویژه‌ای برای بچه‌دار شدن مردم و تشویق آنها به ازدواج و فرزندآوری ارائه می‌داد چه تصویب تحقیق و تفحص از سازمان بورس و ارسال گزارش عملکرد دولت سابق به قوه قضائیه. در کنار همه اینها تذکر رهبری به نماینده‌ها هم توجه زیادی جلب کرد.

 

*** اینطور که رئیس مجلس گفته رهبری به نماینده‌ها تذکر داده‌اند که در گزارش‌هایی که رسانه‌ای می شود از افراد نام نبرند. گویا این تذکر به این شکل بوده که افرادی در به رهبر نامه نوشته و اعتراض کرده‌اند که اسمشان بدون رسیدگی به پرونده از سوی دادگاه صالحه رسانه‌ای شده و رهبر هم این نامه را همراه با تذکر به رئیس مجلس داده اند تذکری که در آن نه تنها حرف اعتراض کننده‌ها درست خوانده شده بود بلکه خواسته بود ضمن رسیدگی به ماجرا، موضوع به نحوی جبران شود. در مورد اینکه تذکر رهبری به کدام گزارش مجلس مربوط است بین افراد مختلف اختلاف وجود دارد.

*** نمایندگان مجلس با گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کردند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه گفت: «شاخص بورس در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده. متأسفانه در ماه‌های اخیر ۷۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم از بین رفته.» این در حالی است که بعضی‌ها وعده می‌دادند که با شروع به کار دولت جدید بلافاصله اوضاع بورس درست خواهد شد.

*** علی‌اکبر کریمی، نماینده مجلس ایران، خواستار رسیدگی به پرونده حراج ۶۲ تن ذخایر طلای این کشور در دوره مدیریت ولی‌الله سیف، رئیس وقت‌ بانک مرکزی شده است. کریمی گفته است: «حراج ذخایر طلای کشور در دوره مدیریت سیف در بانک مرکزی انجام شد. در آن زمان ۶۲ تن طلا در قالب سکه به فروش رسید اما این پرونده هنوز بررسی نشده است." این نماینده مجلس در سال ۹۷ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود. به گفته او سکه با نرخ یک میلیون تومان پیش فروش شد و "زمانی که قیمت آن به ۴ تا ۵ میلیون تومان رسید تحویل داده شد. برخی افراد هزاران سکه خریداری کرده بودند.