یک روز بعد از سخنان وزیر امور خارجه ایران درباره احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا،دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که شیوه فعلی مذاکرات در صورتی تغییر خواهد کرد که «توافق خوب در دسترس باشد.». علی شمخانی در توییتی نوشت که ارتباط با هیئت آمریکایی در مذاکرات وین تاکنون با «مبادله نوشتار غیررسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود.» علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت رئیسی، در نشست خبری هفتگی خود گفت که در سفر تازه رئیس جمهور ایران به روسیه «بحثی پیرامون قرارداد موقت» برای احیای برجام نشده و تأکید کرد که «موضوع توافق موقت در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست.» این حرف ها در حالی زده شد که لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفته مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای برجام میان ایران و قدرت‌های غربی در حال رسیدن به یک «بن‌بست خطرناک» است. خانم تراس به پارلمان بریتانیا گفت: «این مذاکرات اضطراری است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است. ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهیم، اما مذاکرات در آستانه یک بن بست خطرناک قرار دارد.»

همچنین وزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که برخی از اعضای تیم رابرت مالی به دلیل اختلاف با او بر سر نحوه مذاکرات با ایران کناره گیری کرده یا مسئولیت های خود را در مذاکرات وین کاهش داده اند.

گویا آنها ظاهرا خواستار سختگیری بیشتر در مذکرات با ایران بودند. این روزنامه نوشت: «به گفته افراد آشنا با روند مذاکرات وین، درحالی که گفت و گوها برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران به مرحله حساسی رسیده، اختلاف هایی در میان اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا بر سر میزان سختگیری به تهران و زمان ترک مذاکرات بروز کرده است.»

آغاز پیک ششم در ایران

در شرایطی که آمار وزارت بهداشت ایران نشان می‌دهد تعداد مبتلایان کرونا در ایران در مقایسه با پیش از شیوع امیکرون ۷ برابر شده و تعداد مبتلاهای جدید طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دیروز از مرز ۹ هزار نفر گذشته، اپلیکیشین ماسک وزارت بهداشت از آغاز پیک ششم کرونا در کشور‌ خبر داده است.

کرونا در تیم‌های ملی

چهار بازیکن تیم ملی فوتبال مردان ایران به دلیل مثبت شدن تست کرونا از همراهی تیم ملی در دیدار مقابل عراق بازماندند و چهار بازیکن تیم ملی زنان ایران نیز به همین دلیل قرنطینه شدند.