به گزارش اکوایران تقاضا برای واردات سنگ‌آهن دریایی به چین همچنان کاهشی است و این موضوع از افت بهای این محصول حمایت می‌کند. پلتس بهای هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را در روز ششم سپتامبر برابر 97 دلار و 30 سنت ارزیابی کرد که این رقم نسبت به نرخ فروش آن در روز قبل کاهشی 70 سنتی داشت. در این شرایط همچنان تقاضا برای واردات سنگ‌آهن عیار متوسط بالاتر از تقاضا برای سنگ‌آهن عیار پایین است، هر چند برخی منابع از کاهش نسبی تقاضا برای این محصول نسبت به روزهای قبل خبر دادند.

از بازار چین خبر بهبود فروش محصولات نهایی فولادی به گوش می‌رسد، اما گفته می‌شود که این رشد تقاضا تاثیر مثبتی بر نرخ محصولات فولادی نداشته و همچنان فولادسازان چینی با کاهش حاشیه سود مواجه هستند؛ این وضعیت سیگنالی منفی برای بازار مواد اولیه فولادسازان چینی خواهد بود.

یک معامله‌گر مستقر در چین نیز از کاهش بهای سنگ‌آهن در معاملات بازار آتی خبر می‌دهد و اضافه می‌کند به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در سطوح فعلی تثبیت شده‌اند. سپتامبر زمان سنتی رشد تقاضا برای سنگ‌آهن در بازار چین است، اما رکود در بخش محصولات فولادی در بازارهای آسیای شرقی مانع از آن شده که قیمت‌ها در شرایط کنونی افزایش یابد.

کاهش تقاضای زغال از سوی آسیا ادامه‌دار می‌شود

زغال‌سنگ‌ کک‌شو آسیا فوب استرالیا در دومین روز از هفته جاری نیز تغییر قیمتی نداشت و پلتس پریمیوم این محصول را 273 دلار و 50 سنت ارزیابی کرد. کارخانه‌های فولاد پوسکو در پوهانگ دچار آتش‌سوزی شد، در عین حال واحدهای فولادسازی این کارخانه از سیل ناشی از طوفان هینامینور که در روزهای گذشته این منطقه را درگیر کرد نیز آسیب دیده است. اگرچه هنوز گزارشی مبنی بر میزان آسیب وارده به تاسیسات واحدهای فولادی این منطقه منتشر نشده اما فعالان بازار در انتظار کاهش تقاضا برای مواد اولیه از سوی این فولادساز بزرگ آسیایی هستند. به این ترتیب زغال‌سنگ کک‌شو آسیا فوب استرالیا با ریسک‌های جدید کاهش تقاضا مواجه می‌شود.

پلتس در گزارش خود از رشد 1.8 درصدی بهای زغال‌سنگ کک‌شو سی‌اف‌آر چین خبر داد؛ افزایش تقاضای دریایی در میان نگرانی‌ نسبت به چالش‌های جدید لجستیک زمینه رشد بهای این محصول تحویل بندر مقصد را فراهم کرد. نگرانی‌هایی درخصوص مسائل لجستیکی در طول فصل زمستان در چین وجود دارد، فعالان این بازار احتمال می‌دهند که با افزایش تقاضا برای انرژی حرارتی در فصل سرد سال؛ اولویت تامین لجستیک به زغال‌سنگ حرارتی داده شود و بنابراین حمل زغال‌سنگ کک‌شو با محدودیت روبرو شود. این پیش‌بینی توانسته به رشد محدود نرخ این محصول در بنادر چین منجر شود.

رالی سقوط نرخ قراضه ادامه‌دار شد

قراضه وارداتی به ترکیه تا 379 دلار و 75 سنت کاهش قیمت داشت؛ نگرانی از افت تقاضا برای این محصول باعث شد تا ظرف یک روز این محصول 7.25 دلار از ارزش خود را از دست بدهد و به کانال 370 دلاری سقوط کند. فولادسازان ترکیه‌ای از نبود تقاضای فیزیکی برای محصولات تولیدی خود خبر می‌دهند و در شرایط کنونی به خرید مواد اولیه با کمترین سطح با هدف نخوابیدن خطوط تولید اکتفا کرده‌اند، این موضوع با کاهش محسوس تقاضا زمینه افت بیشتر نرخ در بازار قراضه وارداتی به ترکیه را فراهم می‌کند.