ابوذر باقی:چارلز سوم با نام کامل «چارلز فیلیپ آرتور جرج» فرزند ارشد الیزابت دوم است که با لقب شاهزاده ولز معروف است. سی.ان.ان در گزارش 8 سپتامبر خود وی را «دیرپاترین وارث بلافصل در تاریخ بریتانیا» می نامد.

«استفانی تروئیلارد» در گزارشی برای «فرانسه 24» نوشت، چارلز بزرگ ترین پسر در میان چهار فرزند الیزابت است و اولین شاهزاده ای است که تمام عمر خود را در انتظار تاج و تخت سپری کرده است. چنین است که «سرژ اشممرمان» در گزارش نیویورک تایمز نوشت که چارلز به جای اینکه به دنبال شغل جدید باشد باید استعفا دهد و بازنشسته شود. شاه چارلز ریاست بیش از 400 موسسه خیریه را در دست دارد و اولین جانشین سلطنت است که مدرک دانشگاهی به دست آورده است. او همچنین رئیس «پرینس تراست» و «شرکت سهامی سلطنت» است.

زمانی که چارلز در 14 نوامبر 1948 به دنیا آمد، مادرش هنوز ملکه نبود. چهار سال بعد که پدربزرگش «شاه جورج پنجم» درگذشت، الیزابت به تاج و تخت رسید. یک سال بعد، او در مراسم تاجگذاری مادرش در «وست مینستر آبی» حضور یافت. او سه خواهر و برادر دیگر هم دارد: آن، اندرو و ادوارد. 

او در اسکاتلند به مدرسه «گوردون استون» رفت؛ همان موسسه ای که پدرش «دوک ادینبورگ» در دوران کودکی به آنجا رفت. او خاطرات خوبی از مدرسه ندارد. در سنت پادشاهی رسم بود که فرزندان به مدرسه نظام بروند اما او این سنت را شکست و به دانشگاه کمبریج رفت و در رشته انسان شناسی، باستان شناسی و تاریخ کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. در 21 سالگی او لقب «دوک کورنوال» را به دست آورد که به وارث ارشد پادشاه داده می شود. با این حال، چارلز «نظام» را هم فراموش نکرد. پس از پایان تحصیلات وارد نیروی دریایی سلطنتی شد و از 1971 تا 1976 به عنوان افسر خدمت کرد. او مدرک خلبانی هلیکوپتر را هم به دست آورد.

چارلز در جوانی و تا پیش از ازدواج رابطه عاشقانه با زن‌های بسیاری داشته که از آن جمله می‌توان به «سارا مک کورکودال» خواهر بزرگ‌تر پرنسس دایانا اشاره کرد. شاهزاده چارلز سابق (و شاه چارلز کنونی) پس از آشنایی با دیانا اسپنسر در ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل با هم ازدواج کردند.

دایانا و چارلز در سالهای ۱۹۸۲ و ۱۹۸۴ دارای دو فرزند پسر شدند که به ترتیب ویلیام و هری نام دارند. از وقتی سر و کله «کامیلا پارکر بولز» پیدا شد، روابط چارلز با دایانا شکرآب شد و سرانجام این دو در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ از هم جدا شدند و یک سال بعد دایانا در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد. 

SPL5148794_001 (1)

چارلز در ۹ آوریل ۲۰۰۵ برای دومین بار ازدواج کرد و همسر دوم وی همان «کامیلا»ی مذکور بود. «مارک لاندر» در گزارش 9 سپتامبر در نیویورک تایمز نوشت، ملکه آرزو داشت کامیلا به جایگاه «شهبانو» دست یابد. گویا ملکه او را بسیار دوست می داشت. ملکه الیزابت که در ماه فوریه جشن هفتاد سال حکمرانی خود را برگزار کرده بود، دوره گذار در تاج و تخت را پیش بینی کرده بود و در اظهاراتی شخصی از بریتانیایی ها خواسته بود که آغوش خود را به روی چارلز و کامیلا بگشایند.