دولت اول محمود احمدی نژاد که تمام شد، او در کابینه دوم علی نیکزاد را جایگزین محمد سعیدی کیا کرد و از او خواست تعلل وزیر قبلی در مسکن مهر را جبران کند. حمایت احمدی نژاد موجب شد خط اعتباری از بانک مرکزی به بانک مسکن وصل شود و وزارت مسکن و شهرسازی آن زمان در اطراف و اکناف زمین رایگان بدهد و با وام بانکی خانه بسازد.

تجربه نیکزاد در مسکن مهر برای او به حدی شیرین بود که برای سال 1392 سودای ریاست جمهوری داشت اما در آخرین لحظات انصراف داد.تو هشت سال بعد این تجربه را با ابراهیم رئیسی در میان گذاشت. ساخت چهار میلیون واحد در سال دقیقا کپی سیاست مسکن مهر است.

مسکن مهر شامل 4 میلیون واحد مسکونی بود که حدود 2 میلیون و 250 هزار واحد آن در شهرها و یک میلیون و 750 هزار واحدش در روستاها بوده است. رئیسی چنین هدفی را می خواهد در دولت خود پیش ببرد، معدود ساز های مخالف وزارت راه و شهرسازی هم با تاکید محکم او به حاشیه رفت.

15 شهریور معاون مسکن این وزارتخانه تغییر کرد و هادی عباسی مشاور نیکزاد در دوران وزارتش جای محمد محمود زاده را گرفت.

هادی عباسی جزء هسته فکری نیکزاد در پیش برد طرح مسکن مهر بوده است، کسی که اعتقاد دارد حکومت علوی باید بنا شود. او می گوید:حضرت علی (ع) در دوره خلافتشان در گزارشی که به مردم ارائه می‌کردند فرمودند اکنون همه مردم کوفه نان گندم می‌خورند، مسکن و سرپناه دارند و از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند هستند و اگر ما هم می‌خواهیم بر اساس حکومت علوی حرکت کنیم باید این سه اصل را در نظر بگیریم.

او مشکل مسکن را در ابتدا زمین می داند و اعتقاد دارد بعد از آن نظام بانکی که باید مدیریت شود.عباسی می گوید:" ما باید زمین را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و تسهیلات ساخت و ساز را برایشان فراهم کنیم که هر دوی این‌ها قانون مصوبه مجلس است."

عباسی پس از هشت سال به وزارت راه و شهرسازی برگشته است اما این بار به جای مشاور در مقام قائم مقام.آیا او مسکن مهر را تکرار می کند؟