این در حالی است که عموما بیشتر افراد تمایل دارند برای تبلیغات هزینه کمتری بپردازند. یکی از بهترین راهکارها برای داشتن تبلیغاتی موثر و کم هزینه، انجام رپورتاژ آگهی است. به این منظور پلتفرم‌های خبری هستند که در قبال هزینه‌های بسیار اندک نسبت به سایر روش‌ها، اقدام به انتشار رپوتاژ آگهی می‌نمایند.

از طرفی استفاده از این شیوه می‌تواند برای صاحبان کسب و کار نیز مفید باشد؛ چراکه با صرف کمترین وقت و هزینه، قادر خواهند بود تا بهترین نتیجه را دریافت نمایند. رپورتاژ آگهی درواقع نوعی تبلیغات متنی است که در قالب گزارش یا خبر تحریر می‌شود. اگر صاحب کسب و کاری هستید که به تبلیغات نیاز دارد و نمی‌دانید کدام شیوه برای شما مناسب است؛ پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در ابتدا باید به این موضوع پرداخت که اصلا رپورتاژ آگهی چیست و چرا انتشار رپورتاژ آگهی می‌تواند به کسب و کارها کمک کند؟

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات متنی است که در قالب خبر یا گزارش تحریر می‌شود. این کار به نوعی با روابط عمومی ارتباط دارد. از این جهت که در این شیوه نیز راجع به خدمات یا محصولات مورد نظر اطلاعاتی در رسانه‌های گوناگون ارائه خواهد شد که ممکن است مخاطب را ترغیب به استفاده از این محصول یا خدمات نماید. به این ترتیب فردی خبره و حرفه‌ای شروع به نوشتن این تبلیغات می‌نماید و با رعایت اصول نگارش تبلیغ، فروش را تا حد زیادی بالا می‌برد. 

استفاده از رپورتاژ آگهی در دنیای اینترنت

همانگونه که بیان شد؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد در اینترنت به دنبال جذب مشتری هستند و به صورت مجازی، کسب درآمدی حقیقی دارند. در پی این اتفاق ابزارهای مختلفی از جمله پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی به وجود آمده‌اند تا نیاز صاحبان کسب و کار را رفع نمایند.

با این هدف، فرد می‌تواند در سایت‌های مختلف، تبلیغات خود را بارگذاری نموده و فروشی فوق‌العاده را تجربه کند. البته نگارش این متون، کار هر فردی نیست و باید متخصصی وارد به اصول سئو برای انجام این کار انتخاب شود تا بتواند کیفیتی مثال زدنی را برای این مقالات فراهم آورد. در این صورت بازدید سایت بالا خواهد رفت و محصولات یا خدمات فرد تا حد زیادی دیده می‌شود.

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟

استفاده از رپورتاژ آگهی مزایای بسیار زیادی دارد و در این دنیای پر از رقابت می‌تواند تا حد قابل توجهی مسمر ثمر باشد. برخی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ آگهی عبارت‌اند از:

1. تعداد بازدید ها از محصول یا خدمات بیشتر میشود.

این شیوه بسیار فراگیر است و چه در حالت آنلاین و چه آفلاین در دسترس افراد قرار می‌گیرد. از این جهت صاحب کسب و کار می‌تواند با بهره بردن از سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی و ...  قشرهای مختلفی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به این مطلب واضح است که رپورتاژ آگهی می‌تواند تا حد زیادی به فروش محصول یا خدمات یک شرکت یا کسب و کار نوپا کمک کند. چراکه برند مورد نظر توسط قشرهای مختلفی شناخته شده است.

2. شناخته شدن برند و افزایش اعتبار آن

یکی از بهترین مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی این است که برند مورد نظر توسط بسیاری از افراد شناخته می‌شود. در این صورت آگاهی از این برند نیز بالا می‌رود و در نتیجه‌ی تداوم یافتن این مسئله اعتبار برند نیز سیر صعودی پیدا می‌کند و بسیاری را ترغیب به خرید می‌نماید.

3. هزینه کمتر و بازدهی بیشتر

این شیوه نسبت به سایر روش‌های تبلغاتی، هزینه مناسب‌تری دارد. در صورتی که متن منتشر شده کیفیت لازم را نیز داشته باشد؛ می‌تواند بالاترین بازدهی را نسبت به سایر روش‌ها در بر گیرد. در واقع صاحب کسب و کار با انتشار رپورتاژ آگهی یک تیر و دو نشان زده است، چراکه بسیاری از سایت‌ها به صورت غیر مستقیم به تبلیغ برند آن‌ها می‌پردازند که موجب افزایش فروش محصولات برند خواهد شد.

بهترین پلتفرم های رپورتاژ آگهی کدام اند؟

به مجموعه‌ای از نرم افزار، سخت افزار، سیستم عامل و مواردی از این قبیل، پلتفرم گفته می‌شود. انواع مختلفی از پلتفرم در دنیای مجازی موجود است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

• پلتفرم‌های خدماتی

• پلتفرم‌های رپورتاژ آگهی

• پلتفرم‌های پرداخت

• پلتفرم‌های ارتباطی

• پلتفرم‌ شبکه‌های اجتماعی

• و...

در صورتی که فردی کسب و کار اینترنتی داشته باشد، می‌تواند به سادگی از پلتفرم‌های رپورتاژ  آگهی بهره ببرد. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ اولین قدم برای انجام این کار این است که شرکت‌هایی که خدمات انتشار رپورتاژ آگهی انجام می‌دهند را شناسایی نمایید و بهترین آن‌ها را برگزینید، تا در آینده برای بهره‌مندی از خدمات آن‌ها دچار مشکل نشوید.

سپس باید با آن‌ها تماس بگیرید یا ایمیل ارسال کنید ( ممکن است فرایند پاسخگویی برخی از این شرکت‌ها به دلیل ترافیک بالایی که دارند اندکی به طول بی‌انجامد.) در ادامه به معرفی بهترین پلتفرم‌ها از نگاه مخاطبان خواهیم پرداخت:

1- پلتفرم کلیک یاب

از پلتفرم‌هایی که تبلیغات برندهای مختلف را انجام می‌دهد، پلتفرم کلیک یاب می‌باشد. این مجموعه از سال 1393 شروع به کار نمود و تا کنون مخاطبان بسیار زیادی برای خود جذب کرده است. کلیک یاب به سرعت رشد کرده و می‌توان گفت که امروزه بالای 3 میلیارد آگهی در ماه منتشر می‌کند که هر کدام به نوبه خود بسیار موفق شده‌اند.

2- تپسل

این شرکت شبکه‌های تبلیغاتی گسترده‌ای دارد که با استفاده از آن‌ها تبلیغات متنوعی را به صورت آنلاین منتشر می‌کند. مجموعه تپسل اپلیکیشن‌هایی نیز طراحی نموده است که مخاطب می‌تواند نهایت بهره را از این موارد ببرد. البته تبلیغات هوشمند و اینترنتی تنها روش این شرکت نیست و تنوع تبلیغات در این پلتفرم بسیار بالا است. بنابراین صاحبان کسب و کارها برای انتشار رپورتاژ آگهی خود قادر خواهند بود تا از روش‌های دیگری از جمله نصب بنر یا ساخت ویدئو نیز، بهره‌مند شوند.

3- ای نت ورک

به جرات می‌توان گفت از پلتفرم‌های نمونه در عرصه تبلیغات دیجیتالی قطعا ای نت ورک است. این شرکت با سال‌ها تجربه در این حوزه، سرویس‌های کاملی از خدمات دیجیتال مارکتینگ را ارائه می‌دهد، تا باعث رشد کسب و کار مخاطب خود شود. این مجموعه با بیش 3500 مجموعه در ارتباط است و عهده‌دار تبلیغات آن‌ها می‌باشد. از دید برندهایی که ای نت ورک را برای تبلیغات خود برگزیده‌اند، سرویس‌ها و خدماتی که این مجموعه در اختیار آن‌ها می‌گذارد بسیار متنوع و کاربردی است.

4. پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو نیز یکی دیگر از پلتفرم های قدیمی انتشار و خرید رپورتاژ آگهی میباشد که بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت میکند. تسمینو با داشتن بیش از 800 رسانه در لیست خود یکی از بهترین پلتفرم های رپورتاژ آگهی میباشد که کاربران زیادی در این حوزه از مشتریان آن هستند.

شناخت بهترین پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی در یک نگاه

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای انجام تبلیغات خود به سراغ پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی می‌روند. این شیوه از تبلیغات، مزایای بسیاری زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به بصرفه بودن، بازخورد بالا وافزایش تعداد بازدید، شناخته شدن برند و افزایش اعتبار آن و... اشاره کرد.

پلتفرم‌های مختلفی از جمله ای تسمینو, نت ورک، کلیک یاب، تپسل و ... در این راستا فعالیت می‌کنند، البته این مجموعه‌ها از دید مخاطب به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند و باید قبل از سپردن تبلیغات به این شرکت‌ها و هر شرکت دیگری از اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل نمود تا در فرایند کاری مشکلی ایجاد نگردد.