استخدام نظافتچی خانم و آقا برای خدمات نظافت خانه  چه از شرکت های نظافتی باشد یا افراد آزاد، آنها هزینه ها را بر اساس اندازه خانه، خدمات مورد نیاز شما و چند عامل دیگر تنظیم می کنند. با این حال تعدد دریافت خدمات نقش مهمی در هزینه نهایی دارد. شاید نیاز به خدمات ماهیانه برای تمیز کردن خانه یا نظافت عمیق بعد از مهمانی سالیانه داشته باشید. خدمات تمام وقت یا 24 ساعته نیز بسته به سطح نظافت، کارها و حتی مراقبت از کودکان متفاوت می باشد.

بیایید با هم به ساختار هزینه های خدمات نظافت معمول بر اساس چگونگی و اینکه هر چند وقت یک بار نیاز به آن دارید نگاهی بیندازیم.

هزینه خدمات نظافت چقدر است؟

اکثر شرکت های خدمات نظافت بسته به تعداد دفعات، اندازه منزل یا شرکت و خدمات، نرخ ثابتی را تعیین می کنند. مثلا نظافت هفتگی پایه برای ضدعفونی کردن، جاروکشیدن، گردگیری کردن و انجام کارهای استاندارد کمتر از هزینه نظافت عمیق ماهیانه یا دوماهه است.

اگر علاوه بر منزلتان، نیاز به نظافت دفتر کار خود دارید، شرکت های نظافتی هزینه بیشتری دریافت می کنند زیرا به علت جمعیت بالای دفترکارها، حجم آلودگی این مکان ها از خانه ها بیشتراست. به همین علت نرخ ها به علت مقیاس دفترکار و وسایلی که نیاز به تمیزکردن دارند، بیشتر می گردند.

خدمات اضافی نیز روی هزینه تاثیر می گذارد، بنابراین جزئیاتی مانند هزینه نظافت پنجره ها یا کاشی و دوغاب را نیز در نظر بگیرید. نرخ های ثابت اغلب جذاب می باشند، زیرا در هر وعده قابل پیش بینی هستند و در تخفیف برای مشتری های جدید با قراردادهای بلند مدت وجود دارند.

فاکتورهای هزینه برای دریافت خدمات نظافت

هرچند بسیاری از خدمات که می تواند روی هزینه نظافت تاثیر بگذارد را بیان کردیم، اما بیشتر به آن خواهید پرداخت. این نکات به شما در اجتناب از گیج شدن در مورد نرخ خدمات نظافتی که می خواهید کمک می کند.

تکرار

اگر می خواهید نظافت چی خانگی برای مدت طولانی استخدام کنید، تعدد نظافت روی هزینه سالیانه شما تاثیر می گذارد. همانطور که در بالا گفته شد، هزینه نظافت هفتگی مقداری کمتر از دو بار در هفته، ماهیانه یا گاهی اوقات  است زیرا خانه به زمان کمتری برای نظافت نیاز دارند.

بسیاری از شرکت ها برای خرید عمده خدمات تخفیف قرار می دهند. با این حال، هر کسی به این نظافت مرتب نیاز ندارد، بنابراین قبل از امضای یک قرارداد با تعهدات طولانی،  نیازهای خود را در طولانی مدت در نظر بگیرید.

اندازه فضا

اندازه خانه یا فضایی که می خواهید تمیز گردد عامل اصلی تعیین کننده هزینه می باشد. خانه های بزرگتر به زمان بیشتری برای نظافت نیاز دارند و هزینه ساعات یا تعداد نظافت چی های مورد نیاز را اضافه می کنند.

نوع فضا

می دانیم که نظافت برخی اتاق ها راحت تر است و متخصصان نیز این را می دانند. مثلا آشپرخانه و سرویس بهداشتی، به خاطر تماس بالا و سطوح مستعد جرم گرفتن، نیاز به ضدعفونی عمیقتر دارند. لکه های سخت تر نیز ممکن است در این مکان ها تجمع یابند و مخصوصا در نظافت ماهانه یا بعد از مدت ها، نیاز به توجه بیشتری دارند.

نظافت سطوح چوبی سفت، مبلمان عتیقه و لوسترها و وسایل روشنایی پیچیده نیز روی هزینه تاثیر می گذارند. نظافت چی ممکن است نیاز به وسایل، مواد و حتی تجربه خاصی برای پرهیز از آسیب به وسایل داشته باشد و این موارد نیز هزینه های بیشتر به همراه دارند.

حساسیت به مواد شیمیایی

هرچند برخی از شرکت ها ممکن است از مشتری بخواهند که مواد تمیزکننده را تهیه کنند، اما برخی دیگر ممکن است برندهای خاص خود را ترجیح دهند. اگر آلرژی یا حساسیت دارید یا برند خاصی را برای مواد پاک کننده در نظر دارید، برای این موارد شرکت های نظافتی ممکن است هزینه های اضافی دریافت کنند.

نظافت عمیق

هزینه نظافت عمیق می تواند هزینه نظافت خانه را افزایش دهد. نظافت عمیق معمولا به بیش از یک نظافت چی نیاز دارد و ممکن است احتیاج به وسیله خاص و هزینه بیشتر برای نظافت فرش ها، سرامیک ها و رفع لک ها داشته باشد.

شرکت باید مشخص کند کدام کارها شامل نظافت عمیق می شود. مثلا:

  • شامپوی فرش

  • نظافت سطح چوبی

  • نظافت در جابجایی

  • نظافت قبل یا بعد از مهمانی

  • نظافت یخچال

  • نظافت عمیق سرویس بهداشتی

  • نظافت گاراژ و انباری

وقت برای شما چقدر ارزش دارد؟

هر انتخابی که در زندگی می کنیم هزینه ای دارد. برخی از تصمیمات ما کاملا مالی هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به صرف دارایی های دیگر مانند زمان دارند.

می توانید از فرصت هزینه کردن به عنوان راهی برای تصمیم گیری در مورد ارزش زمان خود استفاده کنید. بنابراین اگر در یک ساعت بیشتر از هزینه ای که باید برای نظافت خانه پرداخت کنید درآمد دارید، استخدام نظافت چی ارزشمند است.

با این حال، اگر فکر می کنید زمان شما کمتر از این مقدار می ارزد، احتمالا نظافت خانه را خودتان انجام دهید. این کار مقرون به صرفه نیز می باشد ولی این را به یاد داشته باشید که برای نظافت ساختمان که شامل راه پله‌ها، آسانسور و... می باشد نمی توانید خودتان اقدام کنید زیرا بسیار زمانبر و خسته کننده می‌باشد اما خب هزینه ای هم دربردارد که ما راهکار کاهش هزینه آن را به شما می‌گوییم به این صورت که اگر می خواهید از شرکت های نظافتی برای نظافت آپارتمان و ساختمان افرادی را استخدام نمایید، می توانید هزینه را را بین ساکنین ساختمان تقسیم کنید تا هزینه کمتری بپردازید. اگر می خواهید در محیطی سالمتر زندگی کنید، نظافت راه پله ها و دیوارهای ساختمان را نباید نادیده بگیرید.

آیا نیاز به نظافت خانه دارید؟

اگر مرتبا یا حداقل هر از گاهی خانه خود را تمیز می کنید، اما از نتیجه راضی نیستید، شاید استخدام یک نظافت چی گزینه خوبی باشد. برخی در نظافت بهتر از دیگران می باشند.

در این بین یک انتخاب وجود دارد. می توانید نظافت حرفه ای را به یک یا دو بار در ماه محدود کنید و با خود عهد کنید که مکان نظافت شده را در بین جلسات نظافت تمیز و مرتب نگه دارید. چند دقیقه در روز را صرف مرتب کردن کنید.  با مقدار کمی کمک حرفه ای، خانه شما می تواند تمیزتر از قبل شود.

بودجه خود را در نظر بگیرید.

اگر موجودی کارت اعتباری عقب افتاده یا وام با بهره بالا دارید، باید قبل از استخدام خدمات نظافتی یا هر هزینه اختیاری دیگر، روی پرداخت آنها تمرکز کنید. این امر در مورد اولویت های دیگر از جمله هزینه های اولیه زندگی، پس اندازهای اضطراری و بازنشستگی نیز صدق می کند. مهم نیست چقدر هزینه ها را بررسی می کنید، داشتن نظافت چی نیاز نیست یک خواسته است.

خدمات نظافت چی مستقل و شرکتی

اگر می دانید که می توانید هزینه استخدام نظافت چی را پرداخت کنید، چندین گزینه را می توانید در نظر بگیرید. یکی از مهمترین های آنها تصمیم گیری بین نظافت چی مستقل و شرکتی می باشد.

نظافت چی مستقل معمولا هزینه کمتری دارد و تمامی پولی که پرداخت می شود به دست ارائه دهنده خدمت می رسد. در این مورد یک دوست یا همسایه می تواند فرد مناسبی را به شما پیشنهاد دهد.

در مقابل خدمات حرفه ای شرکتی ممکن است همراه با بیمه، بررسی پیشینه و قابلیت اطمینان بیشتر باشد. از آنجایی که این شرکت ها چندین کارمند دارند، معمولا برنامه ریزی انعطاف پذیری را نیز ارائه می دهند.