دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به دنبال اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه‌های کانادا هستند. در کشور کانادا دانشگاه، کالج و موسسات آموزشی بسیاری وجود دارد که در سطح جهانی از اعتبار بالایی هم برخوردار هستند. ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها و موسسات قطعا می‌تواند شرایط بسیاری خوبی را برای دانشجویان رقم بزند. بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا در رنکینگ جهانی توانسته‌اند رتبه بالایی کسب کنند.

اما یکی از دغدغه‌های دانشجویان مدت زمان صدور ویزای کاناداست، سوال بسیای از متقاضیان آن است که چه مدت طول می‌کشد تا ویزای کانادا صادر شود؟ برای پاسخ به این سوال تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

با توجه به مطالب منتظر شده در https://www.canapply.ir/canada-edu-visaدر رابطه با اخذ ویزای تحصیلی: برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا، ابتدا باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین شروط اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا آن است که به دولت کانادا ثابت کنید که از لحاظ علمی می‌توانید فرد مفیدی برای این کشور باشید. از طرفی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را هم دارید، این دو شرط تاثیر بسیاری در شانس قبولی ویزای تحصیلی شما دارد. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پروسه اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا چگونه است؟ در پاسخ به این سوال قصد داریم در ادامه مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برایتان بازگو کنیم:

  • ابتدا باید یک مجموعه آموزشی، موسسه آموزشی یا دانشگاه معتبری را انتخاب کنید. سپس با توجه به آنچه در وب‌سایت دانشگاه عنوان شده است مدارک تحصیلیتان را آماده کنید.

  • دانشجویانی که به دنبال تحصیل در استان کبک هستند باید از دفتر خدمات مهاجرتی کبک واقع در سفارت کانادا، درخواست CAQ داشته باشند. داشتن این گواهی بدین معناست که استان کبک این دانشجو را پذیرفته است. قوانین استان کبک در مقایسه با دیگر استان‌های کانادا متفاوت است و چهارچوب‌های خاص خود را دارد.

  • در این مرحله باید تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی که برای ورود به دانشگاه لازم است را جمع آوری کنید. برای این کار بهتر است چک لیست داشته باشید تا هیچ موردی فراموش نشود.

  • مدارکتان را در سایت سفارت کانادا به صورت آنلاین آپلود کنید.

  • تمام هزینه‌های مربوط به ویزا را پرداخت کنید.

  • بعد از دریافت نامه بایومتریک به مراکز بایومتریک مراجعه کنید.

  • در نهایت منتظر پاسخ و صدور ویزای خود باشید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

پاسپورت

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی به کشور مبدا بستگی دارد. طبق نظر کارشناسان و مشاوران، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کشور کانادا برای دانشجویان ایرانی حدود 11 هفته یا شاید کمی بیشتر باشد. این مدت زمان بعد از انجام مراحل انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا به صورت آنلاین یا حضوری این کار را انجام دهند.

در صورت اقدام حضوری برای اخذ ویزای تحصیلی، باید به یکی از کشورهای همسایه و سفارت کانادا مراجعه کنید. متاسفانه بنابر دلایلی چندین سال است که کانادا فعالیت سفارت خود را در ایران متوقف کرده است. از طرفی درخواست صدور ویزا به صورت آنلاین در مقایسه با روش حضوری به مدت زمان کمتری نیاز دارد.

برای پاسخ به قبولی یا رد ویزای تحصیلی شما، افسران سفارت کانادا باید تمام مدارک متقاضی را با دقت مطالعه کنند. سپس می‌توانند با توجه به مدارک ارسالی و شرایط دانشجو درخواست ویزای تحصیلی فرد را قبول یا رد کنند.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

صدور ویزا

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری، به زمان پردازش ویزا بعد از انگشت نگاری درکنسولگری کانادا بستگی دارد. این بازه زمانی معمولا از زمانی که به سفارت مراجعه می‌کنید شروع می‌شود و تا روزی که تصمیم نهایی برای صدور ویزای شما گرفته شود ادامه خواهد داشت. مدت زمان صدور ویزای کانادا به مراحل قبل از بیومتریک ارتباطی ندارد و تنها از زمان انگشت نگاری تا صدور ویزای ادامه خواهد داشت.

به طور کلی بعد از انگشت نگاری دو هفته تا پنج ماه زمان لازم است تا ویزای کانادا برای فرد صادر شود.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری؟

برای انگشت نگاری ویزای کانادا، باید به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. پروسه انگشت نگاری که در دفاتر VAC در کشورهای همسایه انجام می‌شود با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهد بود.

سفارت کشور کانادا بعد از انجام انگشت نگاری یک کد پیگیری یا Tracking Number برایتان صادر می‌کند. با استفاده از این کد می‌توانید پروسه صدور ویزای تحصیلی خود را پیگیری کنید، این کد می‌تواند این امکان را برایتان مهیا کند که به صورت آنلاین مراحل صدور ویزا را پیگیری کنید. البته این موضوع را فراموش نکنید که پاسخ ریجکتی ویزای شما خیلی سریع‌تر از پاسخ مثبت برایتان ارسال می‌شود.

ریجکت شدن ویزای کانادا بیشتر به دلیل ناقص بودن مدارک و مستندات پرونده است. از این رو اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید، باید مدارک خود را کامل و بی عیب و نقص در اختیار سفارت کانادا قرار دهید.

چطور روند اخذ ویزای کانادا را تسریع کنیم؟

ویزای کانادا

چندین عامل وجود دارد که می‌تواند روی مراحل انگشت نگاری ویزای کانادا تاثیرگذار باشد:

  • کامل بودن مدارک: ناقص بودن اسناد و مدارک یکی از رایج‌ترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی است. IRCC  می‌تواند به دلیل ناقص بودن مدارک، درخواست ویزای شما را رد کند یا به شما فرصت دهد تا مدارکتان را تکمیل کنید. این امر موجب تاثیر در صدور ویزای شما خواهد شد.

  • کشور مبدا: زمان پردازش ویزای کانادا با توجه به کشور مبدا متفاوت است. به عنوان مثال در کشور ما(ایران)، سفارت کانادا فعالیتی ندارد. از این رو ایرانیان باید برای انجام کارهای مربوط به انگشت نگاری و اخذ ویزا، به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند.

  • نوع کاربرد ویزا: زمان صدور ویزای کانادا به نوع ویزا بستگی دارد. برخی از ویزاها در مدت زمان کوتاهی صادر می‌شوند.

کلام آخر

مدت زمان صدور ویزای کشور کانادا تحت عوامل مختلف می‌تواند تغییر کند. این تغییرات بسته به شرایط ممکن است موجب طولانی شدن یا کوتاه شدن زمان صدور ویزای کانادا شوند. در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کامل و درستی در رابطه با مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در اختیارتان قرار دهیم. همچنین می‌توانید اطلاعات مهم دیگر مثل بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا و سایر رشته‌ها، مقایسه دانشگاه ها و کالج‌های کانادا و ... را در سایت کن اپلای بخوانید.