یکی از مهم ترین بخش های تجارت حمل و نقل است و اگر یک تاجر یا شرکت تجاری نتواند راه درست حمل و نقل را پیدا کند نمی تواند تجارت خود را گسترش دهد. این موضوع باعث شده است که رقابت زیادی میان شرکت های حمل و نقل بار وجود داشته باشد تا بتوانند بهترین خدمات را به مشتریانشان ارائه دهند.

اگر می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید باید حتما به دنبال این باشید که یک کارگو خوب برای حمل کالاهای خود پیدا کنید. اگر برایتان چرایی این موضوع سوال شده است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به موشکافی این مسئله بپردازیم که یک کارگو خوب تا چه حد روی کار بازرگانی تاثیرگذاری دارد. 

 چه کارگویی خوب است؟

کارگو یکی از شیوه های حمل کالا است که با بهترین هزینه و کیفیت انجام می شود. کسانی که از این قابلیت استفاده می کنند تنها تجار نیستند و دیگر افراد از جمله کسانی که مهاجرت کرده اند و می خواهند اسباب منزل خود را به کشور دیگری منتقل کنند نیز از کسانی هستند که کارگو را به عنوان روش حمل و نقل انتخاب می کنند. تجار از کارگو برای انتقال بارهای حساس استفاده می کنند. شرکت های زیادی در زمینه کارگو فعال هستند که برای ارائه بهترین خدمت و جذب مشتری با یکدیگر رقابت می کنند. 

برای این که یک کارگو را خوب بدانیم لازم است ویژگی هایی را داشته باشد که به آسان و کم هزینه شدن حمل بارها کمک کند. اگر می خواهید در تجارت سود بیشتری کنید باید به دنبال یک سایت کارگو باشید که ارزان ترین قیمت را به ازای هر کیلو بار از شما دریافت کند. 

نکته دیگر درباره کارگو خوب این است که شرکت کارگو مدنظر همه جوانب قانونی و گمرکی ارسال بار را مد نظر داشته باشد. ذره ای خطا درباره مسائل قانونی می تواند برای تجار علاوه بر خسارت مالی و توقیف بارها به ضررهای بزرگ تر مانند خدشه دار شدن نام برند تجاری منجر شود. مسائل قانونی و گمرکی هم باید درباره کشور مبدا و هم درباره کشور مقصد در نظر گرفته شود. 

از دیگر نکاتی که در کارگو بار اهمیت زیادی دارد این است که بار صحیح و سالم به مقصد برسد. هرگونه آسیبی که به بارهای شما وارد شود می تواند خسارت های سنگینی در پی داشته باشد. برای اطمینان از این که بار شما صحیح و سالم به مقصد می رسد باید بسته بندی استاندارد و صحیح انجام شود. 

سعی کنید برای انتخاب سایت کارگو مد نظر خود همه این موارد را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین آن ها را برای حمل بارهایتان پیدا کنید. 

کارگو خوب در بازرگانی

تاثیر کارگو خوب در بازرگانی

 چه بخواهید از طریق حمل و نقل دریایی نسبت به جابه جایی بارها اقدام کنید و چه بخواهید روش هوایی را برای انجام این فرایند به کار بگیرید باید سعی کنید بهترین شرکت کارگو را انتخاب کنید. کارگویی که قیمت پایین، حمل ایمن و رعایت جوانب قانونی را داشته باشد در مرحله اول باعث ارتقای تجارت شما خواهد شد. 

این کارگو کمک خواهد کرد تا بتوانید مشتری های خود را هم از نظر قیمت تمام شده هم از نظر رسیدن به موقع کالاها راضی نگه دارید و این موضوع یعنی تبدیل آن ها به مشتری های همیشگی و دائمی و علاوه بر آن به دست آوردن مشتری های بیشتر که با استمرار این روند برند شما تبدیل به یکی از برندهای برتر در زمینه کاری خودتان خواهد شد. 

فایده دیگری که کارگو خوب در کسب و کار شما خواهد داشت این است که سود شما را از تجارت چند برابر بیشتر خواهد کرد. فرض کنید که شما یک سایت کارگو پیدا کنید که هزینه های حمل و نقل کالاهای شما را در هر بار ارسال بار 10 درصد نسبت به شرکت های دیگر کاهش دهد. این میزان در طی 10 دفعه ارسال بار معادل 100 درصد کاهش هزینه خواهد بود.

یعنی در واقع شما از هر ده بار کارگو کردن یک بار را با تخفیف صد درصدی نسبت به رقبایتان کارگو می کنید. این یعنی یک برگ برنده بزرگ برای شما که می توانید از آن برای پیشی گرفتن از رقبایتان استفاده کنید. این تنها یک مثال از اهمیت یک کارگو خوب برای تجارت بود. 

وقتی شما کارگویی را برای صادرات و واردات کالا انتخاب کنید که به همه نکات و پیچ و خم های این کار آگاه هستند سعی می کنند متناسب با باری که قرار است ارسال یا دریافت کنید بهترین پیشنهادات را برای روش انتقال بار به شما بدهند تا هزینه کمتری برایتان داشته باشد و بیشتر سود کنید. 

سرعت روند کارهای اداری از ویژگی های کارگو خوب

یکی از ویژگی های مهم یک کارگو خوب این است که سعی کند شرکت شما را خیلی در پیچ و خم های اداری گرفتار نکند و از زمان درخواست برای ارسال یا دریافت کالا تا اقدام به این کار وقت زیادی از شما و شرکتتان نگیرد. این موضوع می تواند روی سرعت رساندن کالای شما به مشتری هایتان تاثیرگذار باشد. 

تجارت حمل و نقل

اهمیت مسئولیت پذیری شرکت کارگو 

یکی از ویژگی های مهم یک شرکت کارگو خوب و معتبر این است که مسئولیت همه چیز را از لحظه دریافت کالا تا تحویل آن به شما یا نماینده تان بر عهده بگیرد. وقتی شرکت کارگو مدنظر مسئولیت پذیر باشد خیال شان از همه چیز راحت خواهد بود و دیگر نگران این بخش از بیزینس خود نیستید و می توانید به رشد و توسعه بخش های مهم تر آن بپردازید. 

این درحالی است که اگر شرکت کارگو مسئولیت پذیر نباشد شما همیشه باید نگران مهم ترین اصل در تجارت یعنی رضایت مشتری باشید. به موقع رسیدن کالا و قیمت تمام شده اصلی ترین نکاتی است که شرکت کارگو روی آن تاثیرگذار است که باعث رضایت یا عدم رضایت مشتری می شود. 

در این مطلب به طور کامل تاثیرگذاری کارگو خوب در کار بازرگانی را بررسی کردیم. کسانی که ایده های بزرگی در سر دارند و می خواهند کسب و کارهای بزرگ راه اندازی کنند تحقیق کردن راجع به هر شرکتی که می خواهند با آن وارد همکاری شوند را اولویت قرار می دهند تا بتوانند در میان همه شرکت ها بهترین ها را برای همکاری انتخاب کنند. موضوع حمل و نقل در تجارت حرف اول را می زند از این جهت بازرگانان حتی برای جزئیات آن اهمیت زیادی قائل هستند.