برای دانستن اینکه چگونه دانگل بلوتوث را نصب کنیم، نیاز داریم به اطلاعات خود در این باره اضافه کنیم؛ با پیشرفت نوآوری ما باید بتوانیم یک کامپیوتر یا لپ تاپ را به بلوتوث مجهز کرده و از استفاده از آن بهره مند شویم.

اگر می خواهید از وجود سیم های زیاد بر روی میزتان راحت شوید، وصل لوازم جانبی به صورت بی سیم به کامپیوتر می تواند به شما کمک کند. در بعضی از کامپیوترها که قدیمی‌ اند و به بلوتوث مجهز نیستند هم می توانید با استفاده از دانگل بلوتوث یا کارت بلوتوث به سیستم خود این قابلیت را اضافه کنید.

با دانگل بلوتوث شما دیگر نیازی به باز کردن کیس و نصب کارت بلوتوث نخواهید داشت؛ زیرا دانگل های بلوتوث به صورت خارجی توسط درگاه USB به سیستم شما وصل می شوند. شما بدین ترتیب می توانید اسپیکر، هدست و تمامی دستگاه های بی سیم خود را نیز توسط بلوتوث به کامپیوتر خود وصل کنید.

نحوه نصب دانگل بلوتوث به کامپیوتر

در قدم اول باید چک کنیم که آیا کامپیوترمان بلوتوث دارد یا خیر؟ بعد از اینکه فهمیدیم چه نوع دانگل بلوتوثی را بخریم، نوبت این است که نحوه اتصال آن را هم به کامپیوتر یاد بگیریم. پس از نصب دانگل بلوتوث به کامپیوتر و نصب درایور در صورت نیاز، شما می توانید دستگاهی که می خواهید را با آن جفت کنید.

توجه داشته باشید که نحوه اتصال دانگل بلوتوث به کامپیوتر در ویندوزهای 7 و 8 با 10 متفاوت است که ما در ادامه به پاسخ سوال چگونه دانگل بلوتوث را نصب کنیم خواهیم پرداخت.

نحوه اتصال دانگل بلوتوث به کامپیوتر در ویندوز 10

در مرحله اول وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید.

سپس در مرحله بعدی دستگاه ها (Devices) را انتخاب کنید.

در مرحله سوم افزودن بلوتوث و دیگر دستگاه ها را انتخاب کنید (Add Bluetooth or other device).

و در مرحله آخر بر روی بلوتوث (Bluetooth) کلیک کنید.

آموزش اتصال دانگل

نحوه اتصال دانگل بلوتوث به کامپیوتر در ویندوز 7 و 8

ابتدا وارد صفحه کنترل پنل شوید (Control Panel).

سپس دستگاه ها و چاپگر ها (Devices and Printers) را انتخاب کنید.

در آخر هم بر روی افزودن دستگاه کلیک کنید (Add a device).

دانگل بلوتوس

نحوه اتصال دانگل بلوتوث به کامپیوتر در Mac

نصب دانگل بلوتوث در دستگاه های macOS مراحل نصب متفاوتی دارد ولی لازم نیست که نگران شوید؛ زیرا در این بخش ما به نحوه نصب دانگل بلوتوث در دستگاه‌های Mac پرداخته ایم.

در ابتدا باید دانگل بلوتوث را به درگاه USB کامپیوترتان وصل کنید.

در مرحله بعدی باید کامپیوتر خود را راه ‌اندازی مجدد (reboot) کنید.

شما می توانید هنگامی ‌که کامپیوترتان راه‌ اندازی مجدد شد، از طریق خط فرمان یک فرمان ویژه به سیستم ارسال کرده و به ‌صورت پیش‌ فرض Hideez Dongle را مجاز کنید.

البته روش دیگری هم برای این کار وجود دارد و آن این است که شما می توانید برنامهBluetooth Explorer را برای راه ‌اندازی دستگاه بلوتوث در سیستم تان نصب کنید.

مهم ترین ویژگی های دانگل های بلوتوث در هنگام خرید

در این بخش به برخی از مشخصات و ویژگی دانگل ها به طور مختصر خواهیم پرداخت.

·USB2.0 یا USB3.0

لازم به ذکر است که تمامی دانگل های بلوتوث از طریق پورت USB به کامپیوتر شما وصل می شوند و می توانند دو نوع USB2.0 یا USB3.0 باشند. (اگر داخل آن ها مشکی بود USB2.0 هستند ولی اگر داخل آن ها آبی بود یا برچسب SS داشت، USB3.0 هستند.)

دانگل های USB3.0 از سرعت بیشتری در انتقال اطلاعات برخوردار هستند. نکته مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که باید بر اساس پورت های کامپیوتر خود دانگل را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت سرعت انتقال اطلاعات تان هیچ افزایشی نخواهد یافت.

·Plug and Play

اغلب اوقات با اتصال دانگل به سیستم، درایور آن به صورت خودکار نصب می شود که به این ویژگی Plug and Play می گویند. اگر دانگل این قابلیت را نداشت باید حتما درایور مخصوص آن را نصب کنید. ولی نحوه اتصال این دانگل بلوتوث ها به کامپیوتر بسیار ساده بوده و اکثرا نیازی هم به نصب ندارد.

·نسخه بلوتوث

آخرین ویژگی که باید در خرید دانگل به آن توجه داشته باشید، نسخه بلوتوث است. نباید نسخه بلوتوث دانگل شما از اسپیکر یا هدفون که آن ها را هم به صورت بی سیم به کامپیوتر خود وصل می کنید، پایین تر باشد. توجه کنید که گیرنده هایی که نسخه بلوتوثی بالاتری دارند، از همه دستگاه هایی که بلوتوث با نسخه پایین تری دارند، پشتیبانی می کنند.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله فهمیدیم که چگونه دانگل بلوتوث را نصب کنیم. باید بدانید که این قابلیت تنها برای کامپیوتر نیست و شما می توانید توسط دانگل ها تلوزیون و حتی خودروی خود را هم به قابلیت بلوتوث مجهز کنید. امیدواریم بتوانید توسط این مطالب سیستم خود را به بلوتوث مجهز کنید و از این قابلیت پیشرفته بهره مند شوید.