میکرودرم و میکرونیدلینگ از جمله روش‌های غیرتهاجمی برای زیباسازی پوست هستند که محبوبیت فراوانی در دنیا دارند. بسیاری از افراد قبل از انتخاب روش جوان‌سازی، به‌دنبال تحقیق درباره نحوه انجام آن و مدت زمان لازم برای بهبود پوست هستند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا این دو روش موثر و ایمن را به شما معرفی کنیم. اگر برای شما هم سوال است که چند روز بعد از میکرودرم و میکرونیدلینگ پوست خوب میشه، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

میکرودرم چیست؟

امروزه بسیاری از زنان و مردان برای جوان‌سازی پوست خود به‌دنبال روش‌های غیرجراحی هستند. میکرودرم با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارد، یکی از اولین انتخاب‌ها برای بهبود پوست است. کلینیک صدف درباره میکرودرم صورت چنین می‌گوید: «میکرودرم صورت یک روش غیرتهاجمی، غیرشیمیایی و روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست صورت است.

بدون اینکه عمل باز روی مراجعه کننده انجام شود تمام سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و به جوانسازی و سلامت پوست صورت کمک بسیاری می‌کنند. این روش جوانسازی پوست صورت با وجود اینکه بسیار آرام و سطحی انجام می‌شود اما می‌توان از آن برای از بین بردن مشکلات عمیق پوستی استفاده کرد.»

بررسی مراقبت های بعد از میکرودرم پوست

میکرودرم پوست یک روش کاملا موثر برای درمان افتادگی پوست، از بین بردن جای جوش و لیفت پوست است. با رعایت مراقبت های بعد از میکرودرم پوست، نتیجه بهتر و مطلوب‌تری از درمان خواهید گرفت. از جمله این مراقبت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بعد از انجام میکرودرم، هرروز از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

  • تا چند روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌های سنگین که باعث تعریق زیاد می‌شوند، خودداری کنید.

  • میوه و سبزیجات را به مقدار فراوان در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.

  • از پاک‌کننده‌های غیرالکلی برای شست‌وشوی صورت استفاده کنید.

  • دو تا سه روز بعد از میکرودرم، کمپرس سرد روی نواحی تحت‌درمان قرار دهید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

برای پاسخ به سوال میکرونیدلینگ چیست به سراغ مجله پزشکی webmed رفتیم. به گفته این مجله، میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی است که طی آن، از سوزن‌های ریز استریل‌شده برای ایجاد سوراخ‌های ریز روی پوست استفاده می‌شود. زخم‌های کوچک ناشی از میکرونیدلینگ باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین می‌شوند. ترشح این مواد باعث بهبود پوست شده و جوانی و شادابی را برای آن به ارمغان می‌آورد.

بررسی مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از میکرونیدلینگ باید اول از همه یک کلینیک تخصصی پوست و مو پیدا کرده و انجام این عمل را به یک پزشک متخصص و ماهر بسپارید. انجام مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست نیز اهمیت ویژه‌ای در بازدهی بیشتر این عمل دارد. معمولا پزشک بعد از جلسه درمان، انجام کارهای زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد:

  • تا ۲۴ ساعت بعد از میکرونیدلینگ از مواد آرایشی و شیمیایی اصلا استفاده نکنید.

  • برای جلوگیری از تورم و قرمزی پوست، تا چند روز بعد از درمان الکل یا سیگار مصرف نکنید.

  • توجه به تغذیه و داشتن یک رژیم غذایی سالم از انواع میوه‌ها، محصولات پروتئینی و ویتامین‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

  • اولین روز بعد از میکرونیدلینگ به حمام نروید.

  • از کرم‌های ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده بعد از درمان استفاده کنید.

  • استفاده از کرم ضدآفتاب را از یاد نبرید.

  • از کمپرس سرد برای کاهش التهاب‌های پوستی استفاده کنید.

اگر مراقبت ها را رعایت کنیم چند روز بعد از میکرودرم و میکرونیدلینگ پوست خوب میشه؟

میکرودرم و میکرونیدلینگ از جمله روش‌های تاییدشده‌ای هستند که خطری برای پوست ندارند. با این حال این روش‌ها هم مانند سایر درمان‌های زیبایی دوران نقاهتی دارند. ممکن است ۳ یا ۴ روز بعد از انجام میکرونیدلینگ و میکرودرم پوست متورم و ملتهب باشد.

البته عوارض این روش‌های زیبایی در دوران نقاهت چندان آزاردهنده نیست و با انجام مراقبت‌های ذکرشده یا مصرف مسکن کاملا قابل‌تحمل است. هرچند بهبود پوست در همه افراد یکسان نیست، اما با عمل به دستورات پزشک و مراقبت از پوست می‌توانید بعد از گذشت چند روز یا چند هفته آثار بهبودی را کاملا مشاهده کنید.

افتادگی پلک

آیا میکرودرم یا میکرونیدلینگ در بهبود افتادگی پلک نیز تاثیر دارند؟

انتخاب روش درمان افتادگی پلک تا حد زیادی به علت بروز این مشکل بستگی دارد. افتادگی پلک ممکن است به دلایل مختلفی در افراد به وجود آید؛ از جمله این دلایل می‌توانیم به بالا رفتن سن، ژنتیک، میاسنی گراویس، جراحی چشم، سکته یا تومور مغزی و دیستروفی عضلانی اشاره کنیم.

کلینیک صدف آسیب‌دیدگی حین حادثه را اصلی‌ترین علت افتادگی پلک یک چشم می‌داند و در این باره می‌گوید: «آسیب‌های ناشی از تصادف‌های شدید یا حوادث شدید می‌تواند باعث ایجاد پتوز شود. در واقع این آسیب‌ها می‌تواند بر عصب‌های پلک اثر گذاشته و آنها را به صورت موقت و حتی دائمی فلج کند. حتی ممکن است به علت ترمیم یا عمل اورژانسی فرد دچار افتادگی پلک شود.»

بسیاری از افراد تصور می‌کنند میکرودرم روش مناسبی برای بهبود افتادگی پلک است؛ در حالی که میکروندلینگ در بعضی از مواقع انتخاب بهتری برای درمان پتوز (افتادگی پلک) به شمار می‌رود. آسیب‌های جزئی واردشده به پلک هنگام میکرونیدلینگ باعث تحریک کلاژن و الاستین شده که جوان‌تر شدن پلک‌ها و تحریک عضلات را به همراه دارد. با این حال، تاثیر میکرونیدلینگ روی بهبود پلک به عواملی مانند علت و شدت افتادگی پلک بستگی دارد؛ بنابراین فقط پزشک می‌توانید بهترین روش درمانی را برای شما مشخص کند.

انجام انواع روش‌های زیبایی با کوتاه‌ترین دوره نقاهت در کلینیک صدف

در این مقاله به بررسی دو روش ایمن و اثبات‌شده برای جوان‌سازی پوست پرداختیم و در نهایت به سوال چند روز بعد از میکرودرم و میکرونیدلینگ پوست خوب میشه پاسخ دادیم. مهم‌ترین نکته در رسیدن به نتیجه دلخواه و بهبود سریع پوست بعد از درمان، مهارت و تخصص پزشک در انجام روش زیبایی است.

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و همکاری با بهترین پزشکان و متخصصان پوست و مو انواع خدمات زیبایی و مراقبتی پوست و مو را به شما عزیزان ارائه می‌کند. در این کلینیک از به‌روزترین روش‌ها و جدیدترین تجهیزات و فناوری‌ها برای رساندن شما به هدف مطلوبتان استفاده می‌شود.