آزمون تعیین سطح آنلاین اولین قدم در یادگیری زبان انگلیسی است .همان‌طور که می‌دانید، یادگیری زبان به یکی از اساسی‌ترین نیازهای آموزشی برای هر کسی تبدیل شده است. امروزه ارتباطات به سطح جهانی رسیده است و موارد بسیاری از جمله مهاجرت، مسافرت، کار، تحصیل و... نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارد.

به همین دلیل مجموعه‌ها و موسسه‌های بسیاری، این زبان بین‌المللی را تدریس می‌کنند که موسسه سفیر گفتمان، به عنوان یک موسسه زبان فوق العاده، در این میان خودنمایی می‌کند. این موسسه  برای برگزاری کلاس آیلتس در تهران و کلاس زبان انگلیسی، فرانسه و... جهت آموزش زبان به فراگیران، از استراتژی‌ها و راهبردی اصولی و منحصر به فردی بهره می‌برد که در میان آنها، آزمون تعیین سطح آنلاین، جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مطلب شما را با آزمون تعیین سطح آنلاین، اهمیت و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

مهم ترین دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

قبل از صحبت درباره آزمون تعیین سطع آنلاین می‌خواهیم در مورد اهمیت یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم:

• استفاده به عنوان یک ابزار آموزشی (EMI)

امروزه زبان انگلیسی به عنوان یک ابزار آموزشی رایج در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از موسسات آموزشی دوره های آموزشی خود را فقط با استفاده از زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، گاهی اوقات به این دلیل که زبان انگلیسی در آن منطقه جغرافیایی رایج بوده و کاربرد وسیعی دارد، گاهی نیز به این دلیل که موسسات آموزشی به دنبال جذب جمعیتی بزرگی از دانشجویان هستند با این هدف که تحصیل به زبان انگلیسی باعث تسهیل استخدام آنها در سراسر جهان شود.

در مورد EMI (انگلیسی به عنوان ابزار آموزشی) بحث‌هایی نیز وجود دارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که درست  است که تحصیل زبان انگلیسی در زمینه آموزش می‌تواند بسیار کاربردی باشد، اما این نگرانی نیز وجود دارد که استفاده از زبان انگلیسی در موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها می‌تواند زبان‌های محلی را تهدید کند. همچنین، اگر اساتید و دانشجویان در زمینه زبان انگلیسی به اندازه کافی مسلط نباشند، از کیفیت یادگیری با این روش کاسته می‌شود.

• زبان انگلیسی زبان مورد استفاده اینترنت و مطبوعات معتبر

اکثر محتوای وب سایت‌ها در بستر اینترنت با استفاده از زبان انگلیسی نوشته می‌شوند. علاوه بر این، سایت سایت‌های غیر انگلیسی نیز امکان ترجمه به زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند. پس از زبان انگلیسی که در اینترنت بیش از ۵۰ درصد از محتوای وب‌سایت‌ها را پوشش می‌دهد، رایج ترین زبان مورد استفاده در اینترنت روسی است و حدود ۶٪ از کل محتوای وب‌سایت ها را شامل می‌شود! با استفاده از این آمار ها می‌توان به راحتی ارزش یادگیری زبان انگلیسی و تمایل دنیای تحقیقات و آموزش‌های آنلاین دانشگاهی به زبان انگلیسی را درک کرد.

• انتشارات انگلیسی زبان

زبان انگلیسی زبان اصلی انتشارات معتبر است و بیشتر روزنامه‌ها و کتاب‌ها در سطح جهان به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند. بنابراین مهم نیست در کجای دنیا باشید زیرا کتاب ‌ها و روزنامه‌های انگلیسی زبان به راحتی در دسترس شما هستند. در حقیقت، اگر بتوانید با شرکت در کلاس زبان انگلیسی و کلاس آیلتس در تهران، این زبان بین المللی را درک کنید، به طور قطع به اطلاعات بیشتری در مورد هر موضوع دسترسی پیدا می‌کنید.

• زبان انگلیسی یک زبان بین المللی 

زبان انگلیسی به ‌عنوان یکی از ۶ زبان رسمی  در سازمان ملل در کنار زبان‌های روسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و عربی شناخته‌ شده است. امروزه ۶۷ کشور در سراسر جهان، زبان انگلیسی را به ‌عنوان زبان رسمی کشور خود معرفی کرده‌اند.

همچنین زبان انگلیسی در روابط سیاسی و تجاری  در اکثر کشورهای جهان به ‌عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. به همین خاطر، یادگیری زبان انگلیسی برای حضور در مجامع بین‌المللی حتی در سفرهای شخصی، به عنوان یکی از ملزومات زندگی مدرن  دارای اهمیت بالایی است. 

• تقویت مهارت‌های کامپیوتری

حدود 80 درصد از اطلاعات کامپیوترها، بر پایه زبان انگلیسی ذخیره و ارائه می‌شوند. همچنین زبان رسمی مورد استفاده در موتورهای جستجو مانند یاهو و گوگل نیز زبان انگلیسی است. از آنجا که قلمرو فعالیت‌های اینترنتی، نا محدود و بی نهایت است، کلید موفقیت سایت‌های اینترنتی، دوزبانه بودن آن‌هاست.

سایت‌هایی که محتوای خود را با دو زبان بومی و انگلیسی عرضه می‌کنند، از شانس بیشتری برای بازدید و گرفتن رتبه بالاتر در گوگل برخوردار هستند. بنابراین ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای فعالیت در این حوزه نیز غیرقابل‌انکار است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دلایل بسیار زیادی برای ضرورت یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. بنابراین لازم است، آموزش زبان انگلیسی به‌صورت فراگیر و به‌صورت بهینه مورد توجه قرار گیرد. یکی از روش‌های اثربخش برای یادگیری زبان انگلیسی، ثبت نام در یک موسسه زبان معتبر مانند موسسه زبان سفیر گفتمان است.

آزمون تعیین سطح آنلاین چیست؟

آزمون تعیین سطح آنلاین، در واقع آزمونی است که موسسه سفیر گفتمان، جهت تعیین سطح دانش زبان و به عنوان آزمون پایه ورودی برای زبان آموزان به موسسه، به صورت آنلاین برگزار می‌کند. لازم است بدانید که سوالات آزمون تعیین سطح، از سوالات ساده‌ای همچون معرفی خود شروع شده و پله پله به سوالات دشوارتر می‌رسد.

جالب است بدانید اغلب موسسه‌ها آزمون تعیین سطح را به صورت شفاهی برگزار می‌کنند، این در صورتی است که موسسه سفیرگفتمان، آزمون تعیین سطح آنلاین را در انواع مختلف برای شرایط مختلف زبان آموزان در نظر گرفته است. در واقع آزمون تعیین سطح آنلاین موسسه زبان سفیر، تحت این عناوین طرح ریزی شده‌ است:

• آزمون تعیین سطح زبان ویژه کلاس‌های عمومی سفیر

• آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شفاهی واحد یوسف آباد

• آزمون تعیین سطح زبان کتبی در ناتوس

• آزمون تعیین سطح زبان نوجوانان

• آزمون تعیین سطح زبان آیلتس

• آزمون تعیین سطح زبان رایگان سفیر

• آزمون تعیین سطح زبان سایبرتاک مدرن

تعیین سطح زبان انگلیسی

ویژگی‌های منحصر به فرد آزمون تعیین سطح آنلاین و کلاس زبان انگلیسی موسسه سفیر گفتمان

• تکیه بر فعالیت زبان آموزان

در یک کلاس زبان انگلیسی ایده‌آل، باید حدود ۸۰ درصد از زمان کل کلاس در اختیار زبان آموزان قرار بگیرد و این زمان برای مربی باید حدود ۲۰ %  یا حتی کم‌تر باشد. در کلاس زبان انگلیسی موسسه سفیر گفتمان، مدرس زمان کلاس را طوری تنظیم می‌کند که زبان آموز وادار به صحبت کردن می‌شود.

• هماهنگی بین دانش فرهنگی و مهارت‌های زبان

یادگیری انگلیسی فقط محدود به دستور زبان، دایره لغات و تلفظ نیست. شما زبان انگلیسی را فرا می‌گیرید تا قادر به ارتباط برقرار کردن با دیگران باشید. برای موفقیت در مهارت‌های زبان انگلیسی، باید مفهوم فرهنگ و تاثیر آن بر یادگیری نیز به درستی درک شود. این امر در در کلاس زبان انگلیسی و کلاس آیلتس در تهران موسسه سفیر به خوبی در نظر گرفته شده است.

• ارائه مشاوره قبل از ثبت نام

 برای انتخاب کلاس زبان انگلیسی یا کلاس آیلتس باید ابتدا زبان آموز توسط متخصصین زبان مشاوره وتعیین سطح شود تا مسیر یادگیری کوتاه تر و هزینه‌ها کمتر شوند. در موسسه زبان سفیر گفتمان،آزمون تعیین سطح آنلاین و مشاوره تخصصی قبل از ثبت نام زبان آموزان انجام می‌شوند.

• استفاده از ابزارهای مدرن و کاربردی

یک کلاس زبان انگلیسی مدرن، زبان آموزان را به طور موثری با فناوری درگیر می‌کند. مدرسان زبان با استفاده از فناوری می‌توانند فرآیند یادگیری را سرگرم‌کننده تر کنند و بین زبان آموزان رقابت ایجاد نمایند.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

نتیجه گیری

موسسه سفیر گفتمان، با برگزاری آزمون تعیین سطح آنلاین، سطح و پایه زبان آموزان خود را می‌سنجد. آزمون تعیین سطح آنلاین کمک می‌کند پایه و ترم شما مشخص شده و در سطح مورد نیاز خود و با زبان آموزان هم تراز و هم سطح خود آموزش ببینید.