آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های تاریخی و هنر و فرهنگ این کشور باعث شده کمتر کسی در دنیا باشد که آرزوی سفر به این کشور را نداشته باشد! شهرهای زیبا و دل‌نواز ایتالیا قابل شمارش نیستند و هر کدام به نحوی افراد مختلف را جذب خود می‌کنند.

همچنین، آب و هوای بی‌نظیر آن باعث شده سفر به این کشور در هر فصلی از سال دل‌پذیر و به یادماندنی باشد. برای سفر به ایتالیا شهرهای زیادی برای انتخاب وجود دارند و انتخاب هر کدام مراحل و هزینه‌های سفر مثل قیمت بلیط تهران رم ایتالیا شما را دست‌خوش تغییر قرار می‌دهند. مقاله زیر شامل اطلاعات پرواز ایتالیا، فرودگاه‌های این کشور و نحوه تهیه بلیط هواپیما آن است. پس اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رم ایتالیا

اطلاعات پرواز ایران به ایتالیا

شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز، ایران ایر و آلیتالیا ( ایتا)خدمات پروازی به ایتالیا را به شما ارائه می‌دهند. پرواز شما به ایتالیا بستگی به شهری مقصد شما دارد. از آنجایی که دو شهر رم و میلان از محبوبیت بالاتری میان مسافران برخوردار هستند، در ادامه شما را با اطلاعات پروازی این شرکت‌ها در این دو شهر آشنا می‌کنیم:

  • ایران ایر: شرکت هواپیمایی ایران ایر در روزهای چهارشنبه هر هفته به مقصد رم، پایتخت ایتالیا، پرواز دارد. این پروازها ساعت ۱۵:۵۰ دقیقه به وقت ایران انجام می‌شود و مدت زمان پرواز از تهران به رم، ۵ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. این پروازها در فرودگاه اف.سی. او فرود می‌آیند. فاصله تهران تا رم ۳۴۲۴ کیلومتر معادل ۲۱۲۷ مایل است. همچنین این شرکت در روزهای سه شنبه و جمعه، ساعت ۹:۲۰ دقیقه صبح به وقت ایران پروازهایی به مقصد میلان دارد. این پروازها حدود ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در فرودگاه مالپسنا، فرود می‌آیند.

  • آلیتالیا: این شرکت در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه در ساعت ۴:۲۰ دقیقه صبح به وقت ایران به مقصد رم پرواز می‌کند.

  • قطر ایرویز: امروزه به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر روی ایران، اکثر سفرهای ایران به ایتالیا به صورت غیرمستقیم و با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز انجام می‌شود. این پروازها در سریع‌ترین حالت به مقصد به دوحه، قطر پرواز می‌کنند که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. از آنجا با توجه میزان توقف شما در آن فرودگاه و امکان وجود مقصدهای بیشتر بین دوحه و ایتالیا، مدت زمان سفر شما متفاوت است. البته مدت زمان پرواز مستقیم از دوحه به رم حدود ۶ ساعت است.

ایتالیا

فرودگاه‌های ایتالیا

در هر شهری که قصد سفر به آن را دارید، فرودگاهی که انتخاب می‌کنید بر عوامل مختلفی از جمله قیمت بلیط تهران رم ایتالیا تاثیرگذار است. از این‌ رو، خوب است با معروف‌ترین فرودگاه‌های دو شهر رم و میلان به طور مختصر و مفید آشنا شوید.

  • فرودگاه لئوناردو داوینچی رم: رم، پایتخت ایتالیا، دو فرودگاه به نام‌های فیومیچینو (لئوناردو داوینچی) و چمپینو دارد که معروفترین این دو، فیومیچینو است. فیومیچینو در سال ۱۹۶۱ آغاز به کار کرده و در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ تحت بازسازی قرار گرفته است. این فرودگاه در ۳۵ کیلومتری غرب رم و در شهری به نام فیومیچینو Fiumicino)  واقع شده است. همچنین دارای ۳ پایانه است که هر کدام از آن‌ها امکانات زیادی مانند فروشگاه‌ها، بانک‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و … دارند. راه‌های دسترسی به این فرودگاه از طریق تاکسی و قطار است که با قطار از فرودگاه تا ایستگاه مرکزی رم، حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

  • فرودگاه مالپنسا میلان: میلان به عنوان یکی دیگر از شهرهای محبوب ایتالیا، هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر سه فرودگاه به نام‌های مالپنسا، لیناته و برگامو دارد، که مالپنسا معروف‌ترین و پرترددترین آن‌هاست. این فرودگاه ۱۰۰ ساله در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر میلان قرار دارد. راه‌های دسترسی به این فرودگاه از سه طریق اتوبوس، تاکسی و قطار است؛ که تاکسی‌ها هزینه بیشتری دارند ولی سفر راحت‌تری ارائه می‌دهند و امکان گم شدن شما در شهر را از بین می‌برند.

تهیه بلیط هواپیما ایتالیا

بی‌شک مهم‌ترین بخش سفر تهیه بلیط هواپیما است. شما باید سعی کنید بهترین بلیط ممکن را از نظر قیمت، امکانات، مدت زمان و آسایش سفر تهیه کنید. البته قیمت بلیط تهران رم ایتالیا به عوامل مختلفی از جمله نوع پرواز، زمانی از سال که قصد سفر را دارید و تخفیف‌های ویژه بستگی دارد. این قیمت‌ها همواره متفاوت است و این روزها به طور متوسط و بدون تخفیفات ویژه از حدود ۷ میلیون تومان شروع می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه بهترین بلیط ممکن از خدمات سایت و اپلیکیشن علی بابا استفاده کنید.

با خواندن مقاله فوق شما برای پرواز به ایتالیا و تجربه سفری زیبا با بهترین قیمت بلیط تهران رم ایتالیا آماده شدید. آیا شما تا به حال به ایتالیا سفر کرده‌اید؟ تجربه سفر شما به ایتالیا چگونه بوده است؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.