پس از سقوط شدید این پروژه؛ بنیاد Terra با توییت های پشت سر هم به سرمایه گذاران وعده‌ی جبران ضررهای مالی را می‌داد، حتی در این رابطه مدیرعامل بایننس اعلام کرد که بهتر است بنیاد ترا از سرمایه گذاران خرده فروش بیشتر حمایت کند.

پس از این دو کوان مدیرعامل پروژه ترا وعده‌ی احیای مجدد پروژه را اراده داد که برخی از فعالان این بازار مانند مدیرعامل بایننس و ترون نسبت به آن واکنش نشان دادند. حتی مدیرعامل ترون اعلام کرد بهتر لونا به جامعه ی میم کوین‌ها بپیوندند. نهایتا پس از چند روز دو کوان طرح پیشنهادی هود برای احیای دوباره لونا را اراده کرد که با مخالفت روبه رو شد و مجبور شد آن را اصلاح کند.

توکن Luna 2.0 که نسخه جدید ارز لونا به حساب می‌آید، به صورت ایردراپ میان مالباختگان لونا عرضه خواهد شد.

  • ترا 2 در تاریخ 27 می 2022 به عنوان یک بلاک چین جدید راه اندازی می‌شود.
  • چهار گروه از دارندگان UST و LUNA واجد شرایط ایردراپ هستند.

در 25 می 2022 پیشنهاد نهایی با هدف پرداخت غرامت به صورت ایردارپ به سرمایه گذاران و مالباختگان ارائه شد.

پشتیبانی صرافی پینگی از ایردراپ لونا همزمان با صرافی های جهانی

صرافی و بازار معاملاتی پینگی همزمان با تمامی صرافی های دنیا روز جمعه 27 می نسبت به تغییر لونا قدیمی به لونا کلاسیک اقدام نمود. در تاریخ 31 می صرافی ارز دیجیتال پینگی همزمان با صرافی بایننس بازار خرید ارز لونا جدید را فعال و نسبت به محاسبه و واریز ایردراپ لونا اقدام نمود.

جالب توجه است در بین صرافی های ایرانی تنها صرافی رمزینکس و پینگی از این ایردراپ پشتیبانی کردند و به تمامی هولدرهای لونا خود طبق فرمول اعلام شده ایردراپ را واریز نمودند.

نحوه تخصیص ایردراپ به هولدرهای لونا کلاسیک در صرافی پینگی

  • هولدرهایی که لونا را از قبل از حمله در اختیار داشتند به نسبت یک به یک (1:1) توکن جدید دریافت می‌کنند.
  • هوادرهایی که لونا را پس از حمله خریداری کردند به نسبت 1:000015 توکن جدید دریافت می‌کنند.
  • هولدرهایی که پیش از سقوط UST در اختیار داشتند به نسبت 1:0.033 توکن جدید دریافت می‌کنند.
  • هولدرهایی که پس از سقوط UST خریداری کردند به نسبت 1:0.013 توکن جدید دریافت می‌کنند.

کیف پول لونا جدید و لونا کلاسیک در صرافی پینگی

واریز ایردراپ ها به صورت اتوماتیک به کیف پول هولدرهای لونا انجام شده و نیاز به انجام هیچ کاری توسط کاربران این صرافی نبود.

ضررهای مالباختگان لونا جبران می شود!

بر اساس طرح پیشنهادی، ارز لونا به لونا کلاسیک تغییر نام داد و لونا جدید در تاریخِ 6 خرداد با نام luna 2.0 وارد بازار شد. شبکه ترا لونا متعهد شده است که ضررهای سرمایه گذاران را به صورت ایردراپ بپردازد. ایرداپ‌ بر اساس دو تاریخ قبل از حمله و پس از حمله تقسیم شده است.

نحوه توزیع ایرداپ لونا

کسانی که توکن های لونا را پس از حمله (۲۶ می، ساعت ۱۹:۵۹ به وقت UTC) خریداری کرده اند، از ایردراپ های لونا کلاسیک بهره مند و افرادی که توکن ها را پیش از حمله به شبکه ترا (۷ می، ساعت ۱۴:۵۹ به وقت UTC) خریداری کرده اند، از توکن های لونا جدید بهره مند خواهند شد. مقدار LUNA که واجد شرایط دریافت آن خواهید بود با توجه به انواع توکن هایی که در زنجیره Terra Classic نگهداری می کنید، دوره زمانی که این توکن ها را نگه داشته اید (بر اساس عکس های اولیه قبل از حمله و پس از حمله) و مقدار توکن های نگهداری شده عکس های قبل از حمله و پس از حمله به شرح زیر است:

عکسهای گرفته شده

زمان خرید

تعداد بلوک (لونا کلاسیک)

پیش از حمله

7 می 22:59:37

7544910

پس از حمله

27 می 00:38:08

7790000

بلاک‌های ۷٬۵۴۴٬۹۱۰ و ۷٬۷۹۰٬۰۰۰ مصادف با ۱۷ اردیبهشت (قبل از حمله) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، و ۶ خرداد (پس از حمله) ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت تهران

چه کسانی ایرداپ لونا را دریافت خواهند کرد؟

بنیاد لونا چندین شرط برای ایردارپ لونا تعیین کرده است:

کسانی که قبل از سقوط کمتر از 10 هزار لونا در کیف پول‌های خود داشته اند 30 درصد از توکن‌ها را به صورت نقدی دریافت کرده و بقیه‌ی ان در طی 2 سال پرداخت خواهد شد.

سرمایه گذارانی که پس از سقوط ارز دیجیتال لونا را خریداری کرده‌اند، بر اساس ارز خریداری شده لونا یا UST دریافت می‌کنند.

نخستین ایردراپ در روز جمعه در تاریخِ 27 می انجام شد و هنوز زمان پایان آن اعلام نشده است.

ایردراپ لونا

ایردراپ لونا برای زنجیرهها، پلها و صرافیهای متمرکز چگونه انجام میشود؟

با نزدیک شدن به ایردراپ لونا به کاربران واجد شرایط، این نکته قابل ذکر است که مسائل فنی باعث شده است که تیم توسعه‌دهنده نتوانند تمام دارایی‌هایی UST و LUNA را در این مدت زمانی در اسنپ شات لحاظ کنند.

جزئیات پروژه Terra 2.0

شبکه جدید ترا متشکل از استخر توسعه‌دهندگان و جامعه‌ای از طرفداران توکن لونا (LUNA) است که ترا کلاسیک، بلاکچین قراردادهای هوشمند Terra را ساخته‌اند. با انتقال جامعه به زنجیره جدید، پروژه‌های معروف ترا کلاسیک به آنها ملحق خواهند شد.

چرا ارز لونا Terra سقوط کرد؟

ارز لونا به دلیل ارتباط آن با terraUSD (UST) ، یک استیبل کوین که پشتوانه آن دلار است، از کار افتاد. UST اوایل این هفته از دلار جدا شد و باعث شد قیمت ارز دیجیتال https://pingi.co/coins لونا به شدت سقوط کند.

به دنبال این ریزش قیمت، ارزش بازار لونا از 40 میلیارد دلار (32.9 میلیارد پوند) به کمتر از 200 میلیون دلار (164 میلیون پوند) کاهش یافت. صرافی بایننس در روز چهارشنبه به طور موقت ارز لونا را از لیست معاملات خود حدف کرد.

سهام صرافی کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، پس از زیان خالص 430 میلیون دلاری (348 میلیون پوندی)، که بسیار بدتر از انتظار تحلیلگران بود، در طول یک شب 15.6 درصد کاهش یافت. 

افت ناگهانی قیمت باعث شد که مقدار زیادی از ارز لونا در تلاش برای تثبیت UST تولید شود، بازار را با توکن های Luna پر کند و قیمت لونا را یک شبه کاهش دهد. در واقع، لونا در یک چشم به هم زدن از بین 10 ارز دیجیتال برتر خارج شد و در (26 اردیبهشت 1401) در جایگاه 211 بازار قرار گرفت.

قیمت ارز لونا به زیر 1 سنت رسید و دیگر در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس معامله نمی‌شد. با این وجود در صرافی پینگی در حال خرید و فروش بود. به کلیه کاربران هشدار داده شد که ریسک معاملات بر عهده آنهاست و با غیر فعال نکردن معاملات این امکان به افرادی که تمایل داشتند دارایی خود را نقد کنند داده شد.

شکست پروژه ترا و کاش 99درصدی در عرض یک هفته درس بزرگی در مورد ریسک و نوسان بالای بازار کریپتو به همه ما داد. صرافی پینگی به همه معامله گران و فعالین در بازار ارز دیجیتال توصیه میکند تا با دانش و آگاهی وارد بازار شده و از ورود هیجانی و بدون اطلاعات کافی خودداری نمایند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص نحوه معاملات و خرید ارز دیجیتال میتوانید با پشتیبانی صرافی پینگی در ارتباط بوده و یا به دفتر حضوری پینگی بازار مطمئن رمزارزها واقع در اصفهان سیتی سنتر مراجعه کنید.