همه گیری ویروس کرونا باعث کاهش بیش از حد تقاضا برای ارتودنسی در کل جهان شده است. بر اساس بررسی های ما بازار جهانی ارتودنسی دچارکاهش منفی2.9 درصدی در سال 2020 شده است. این بازار در سال 2021 به 5.38 میلیارد دلار رسیده است و انتظار میرود با نرخ رشد 17.2 درصد در سال 2021 تا 2028 به 16.36 میلیارد دلار در سال 2028 برسد. افزایش ناگهانی نرخ رشد به تقاضا و رشد بازار بستگی دارد و بعد از همه گیری کرونا به میزان قبل از همه گیری کرونا باز می گردد.

صنعت دندانپزشکی در سراسر جهان شاهد رشد چشمگیری است.  تجهیزات این حوزه به طور موثری برای درمان دندان های نامرتب استفاده میشود. نگهداری از دندان های مرتب و صاف آسان است. ارتودنسی دندان نه تنها برای سلامت دهان و دندان مهم است بلکه ظاهر فرد را هم بهتر میکند. با توجه به مزایای مختلف بالینی و زیبایی شناختی تقاضا برای محصولاتی مانند بریس، الاینر (مرتب کننده) و غیره به سرعت در حال افزایش است.

افزایش آگاهی در مورد مال اکلوژن دندانی (ناهم ترازی دندان) و ابزارهای تشخیصی پیشرفته که به تخشیص زود هنگام کمک می کنند باعث افزایش تقاضای بیماران برای ارتودنسی دندان شده است. علاوه بر این یک تغییر تدریجی به منظور مراقبت های پیشگیرانه دهان و دندان، افزایش نگرانی برای بهداشت و تجهیزات مناسب برای درمان مال اکلوژن دندان نشان میدهند که صنعت ارتودنسی در حال رشد است.

اثرات همه گیری کرونا بر روند انتخابی باعث کاهش درآمد می شود.

همه گیری کرونا در سراسر جهان تبدیل به یک مشکل بهداشتی بزرگ شده است. در آمدهای صنعت پزشکی و سلامت به طور قابل توجهی تحت تاثیر این مشکل قرار گرفت. از سوی دیگر بازار دچار رشد منفی 2.9 درصدی در سال 2020 شد.

اقدامات مختلفی برای کنترل ویروس کرونا انجام شده است برای مثال بسیاری از خدمات بهداشتی در سطح جهانی به جز درمان های اضطراری تعطیل شدند. با شروع مجدد بازگشایی ها بازار جهانی شاهد روند افزایشی رشد بازار بود. این افزایش چشم گیر به دلیل بازگشایی تدریجی خدمات دندانپزشکی و ارتودنتیست ها در سراسر جهان است.

زیبایی دندان یک روند جدید در حال ظهور در صنعت ارتودنسی است.

 

افزایش تقاضا برای زیبایی دندان یکی از جدید ترین اتفاقات صنعت دندانپزشکی است. میل به زیبایی دندان در بین تمام گروه های سنی که درمان ارتودنسی را انتخاب میکنند وجود دارد. در چند سال اخیر تقاضا برای بریس های شفاف(ارتودنسی نامرئی) افزایش یافته است. اکثر بیماران بریش های شفاف را به دلیلی راحتی و زیبایی بیشتر به بریس های  سیمی معمولی ترجیح می دهند.

روند مثبتی در میانگین هزینه بیماران برای زیبایی دندان مشاهده شد. متوسط ​​هزینه بیماران برای دندانپزشکی زیبایی 5477 دلار در سال 2017 بود که 33 درصد افزایش نسبت به 4116 دلار در سال 2015 داشت. دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی معتقدند که این افزایش چشمگیر هزینه ها به دلیل تمایل جوانان برای سلامت دهان و دندانشان است.

عوامل موثر

افزایش تقاضا برای ارتودنسی به دلیلی افزایش مشکلات مال الکلوژن دندان

افزایش شیوع مال الکلوژن های دندانی یکی از اصلی ترین دلایل رشد بازار ارتودنسی در سراسر جهان است. مال اکلوژن دندانی به عنوان تغییرات مورفولوژیکی شناخته میشود که ممکن است با سایر بیماری ها و شرایط پاتولوژیک مرتبط نباشد.

با وجود Align Technology که نقش مهمی بازار ارتودنسی دارد حدود 12 میلیون تقاضا برای درمان ناهماهنگی و مال الکلوژن دندان در سراسر جهان وجود دارد که نیاز به درمان دارند و تقریبا یک سوم این تقاضا در آسیا و اقیانوسیه قرار دارد. با توجه به اینکه برنامه های پیشگیری و آگاهی برای رسیدگی به مشکل روزافزون مال الکلوژن ها شروع شده است احتمالا تقاضا برای درمان هم افزایش میابد.

تولید کننده های زیادی در حال اقدام برای برطرف کردن کمبود های موجود در بازار ارتودنسی هستند. با توجه به اینکه نامرتبی دندان ها میتواند باعث پوسیدگی دندان شود در نتیجه ممکن است بیمار نیاز به درمان های سختتری مثل درمان ریشه دندان داشته باشد. طبق گزارشات ارائه شده توسط متخصصان اندونتیست درمان ریشه دندان ناشی از نامرتبی دندان ها در حال افزایش است.

پیشرفت های تکنولوژی در محصولات درمانی برای هدایت بازار

اسکنرهای سه بعدی دندانی و تصویربرداری از دندان نیاز به توضحیات دست نویس را کاهش داده و به برنامه ریزی درمانی موثر با تصویر مجازی از فک، دندان ها و دهان بیمار کمک کرده است. ابزارهای تشخیصی با تکنولوژی پیشرفته توسط سازندگان برای تشخیص بالینی بهداشت دهان و دندان و تخشیص نامرتبی دندان ها، کیفیت درمان را افزایش داده است. علاوه بر این، ادغام فناوری‌های CAD/CAM و 3D، نرم‌افزار IoT و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با تکنیک‌های دندانپزشکی و ارتوپدی برای درمان دقیق دندان‌های نامرتب بیمار، رشد بازار ارتودنسی را افزایش می‌دهد.

عوامل بازدارنده

هزینه های بالای درمان ها باعث کاهش رشد بازار می شود.

هزینه های درمانی بالا یکی از مهم ترین عوامل کاهش رشد بازار است. با وجود اینکه هر ساله بیمارانی زیادی به دلایل مختلفی از جمله بهداشت دهان یا زیبایی دندان های خود را ارتودنسی میکنند اما همچنان نگرانی بابت هزینه های بالای درمان وجود دارد.

هزینه درمان برای بیماران مختلف یکسان نیست بنابراین تنوع زیادی در هزینه های درمان به صورت موردی وجود دارد و بیماران ممکن است از هزینه های نهایی درمان نگران باشند. هزینه های درمان بر اساس نوع و مدت درمان، محل درمان، سن بیمار و همچنین در دسترس بودن بیمه دندانپزشکی متفاوت است.

تقسیم بندی

سهم بیشتر لوازم در بازار به دلیلی رشد سریع تکنیک های درمانی ارتودنسی

بازار جهانی ارتودنسی از دو بخش لوازم و تجهیزات تشکیل شده است و به دلیل رشد سریع تکنیک های درمانی ارتودنسی تخمین زده میشود که بخش لوازم سهم بزرگ تری در این بازار دارد. بخش لوازم بیشترین سهم بازار در سال 2020 به خود اختصاص داد و پیش بینی میشود که در طول دوره مورد نظر بر بازار تسلط داشته باشد.

به‌کارگیری شیوه های مدرن توسط دندانپزشکان و به وجود آمدن سریع تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی، افزایش نفوذ مرتب کننده های شفاف، عرضه محصولات جدید و تغییر تدریجی به سمت درمان های زیبایی باعث گسترش بخش لوزام شده است. پیش بینی میشود که مرتب کننده ها شاهد رشد سودآور در طول دوره مورد نظر باشد که به دلیل تقاضای بیشتر برای مرتب کننده (الاینر) های شفاف در اقتصاد های درحال توسعه و توسعه یافته است. علاوه بر این تعدا زیادی از کشورهایی که به همکاری با کشورهای در حال توسعه دارند حمایت بیشتری از این میکنند.

پیش بینی می شود که به دلیل نفوذ قابل توجه بریس ها در کشورهای نوظهور که ناشی از همکاری سازندگان و تامین کنندگان عمده به منظور بهبود دسترسی به ابزاراست میزان فروش ابزار های دندانپزشکی در دوره مورد نظر افزایش یابد.

بر اساس پیش بینی احتمال دارد بخش کلینیک های دندانپزشکی شاهد رشد قابل توجهی باشد و در طول دوره مورد نظر بر بازار تسلط یابد. افزایش رشد ناشی از افزایش تعداد کلینیک ها ومطب های خصوصی است. علاوه بر این پیش بینی میشود که در سال های اینده به دلیل افزایش تعداد متخصصان ارتودنسی در سراسر جهان به ویژه در امریکا و اروپا باعث تاسیس کلینیک های دندانپزشکی مجهز و در نتیجه باعث رشد این بهخش میشود.

بهبود روش های بازپرداخت هزینه ها برای ارتودنسی و افزایش درمان بیمارستان های چند تخصصی باعث رشد بخش بیمارستانی میشود. رشد سایر بخش ها به دلیل افزایش تعداد متخصصان ارتودنسی به ویژه در کشورهای توسعه یافته مانند امریکا، بریتانیا، آلمان و همچنین افزایش استقبال از خدمات دندانپزشکی تا حد زیاید باعث پیشرفت بازار میشود.

بررسی های منطقه ای

با توجه به اینکه امریکای شمالی 2.26 میلیارد دلار درآمد تولید کرده است پیش بینی میشود در طول دوره مورد نظر بر بازار تسلط داشته باشد. همچنین پیش بینی میشود که استفاده از ابزار های پیشرفته تکنولوژی مانند اسکنر های دهانی که کمک زیادی به درمان های دندانپزشکی میکنند و همچنین سرمایه گذاری توسط لوازم دندانپزشکی استارت آپ باعث رشد بازار در امرکیکای شمالی شود. در حال حاضر 10658 ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی تا سال 2017 در امریکا مشغول به کار هستند و احتمالا تقاضا برای محصولات ارتودنسی در این کشور را افزایش میدهد.

پیش بینی میشود که پذیرش سریع خدمات دندانپزشکی، به ویژه در بریتانیا، آلمان و فرانسه و افزایش تعداد متخصصان ارتودنسی باعث رشد بازار در اروپا شود. علاوه بر این انتظار میرود که افزایش شاخص نیازهای درمانی برای مال الکلوژن های دندانی بر رشد بازار در اروپا تاثیر گذار باشد.

در آسیا و اقیانوسیه به دلیل افزایش تعداد دندانپزشکان متخصص و کلینک های خصوصی دندانپزشکی، افزایش مال اکلوژن های دندانی و پیشرفت های تکنولوژی در صنعت دندانپزشکی تقاضا برای تجهیزات درمانی در طول دوره مورد نظر افزایش یابد. علاوه بر این تغییر تدریجی مراقبت های پیشگیرانه برای سلامت دندان ها و بهبود تولید داخلی لوازم در ژاپن، کره جنوبی، چین، ایران و عربستان سعودی احتمالا باعث رشد بازار در آسیا و اقیانوسیه میشود.