اگر شما هم به فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید؛ اما دغدغه جذب مخاطب جلوی شروع فعالیت شما در این بستر را گرفته است، با ما همراه باشید تا تکنیک هایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

چرا تعداد بالای فالوور در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد؟

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار محبوب است که طیف گسترده ای از کاربران را در برگرفته است. همین موضوع سبب شده تا کسب و کارهای آنلاین زیادی در این بستر شروع به فعالیت کنند. یکی از جزییات مهمی که کاربران قبل از خرید محصول از یک پیج به آن توجه می کنند، تعداد دنبال کنندگان است.

هرچه میزان فالوورهای یک پیج بیشتر باشد، اعتبار آن پیج در بین کاربران نیز بیشتر است و حس امنیت خاطر را به مشتری القا می کند و همین موضوع باعث تبدیل مخاطب به مشتری می شود.

تمام دارایی های یک پیج در اینستاگرام، تعداد مخاطبان آن پیج است.این جزییات هستند که می توانند بر نظر مخاطب تاثیر بگذارند و او را به مشتری وفادار یک برند تبدیل کنند.

پروفایل پیج

تکنیک های افزایش فالوور در اینستاگرام

اگر اهل سرچ در گوگل باشید، احتمالا با مطالب متعددی در رابطه با افزایش فالوور در اینستاگرام برخورد داشته اید. در ادامه این مطلب، ترفندهای کاربردی و مطمئن را برای  افزایش فالوورهای یک پیج برای  شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

1-مخاطب خود را شناسایی کنید

کاربران زیادی از هر گروه سنی و جنسیتی در اینستاگرام به فعالیت مشغول هستند. برند موفق برندی است که بتواند جامعه هدف محصولات یا خدمات خود را به درستی انتخاب کند و مطابق سلیقه آن گروه به تولید محتوا بپردازد.

شما نمی توانید تمامی کاربران را از برند خود راضی نگه دارید و به سلیقه های همه این افراد توجه کنید. بهترین راه برای زنده ماندن پیج در این رقابت شدید، انتخاب درست جامعه هدف است.

2-پیج خود را تجاری کنید

پیج های تجاری نسبت به پیج های عادی از امکانات بیشتری برای  تجزیه و تحلیل فعالیت ها برخوردار هستند. یکی از این ابزارهای کاربردی، اینسایت است که میزان مشارکت در هر پست را به شما نشان می دهد. این اطلاعات آماری به شما کمک می کند تا موضوعات پر بازدید تر را به درستی انتخاب کنید و مسیر رشد پیج را با دقت بیشتری مشخص نمایید.

از دیگر کاربردهای این اطلاعات، امکان شناسایی ساعت طلایی پیج است. هرپیجی با توجه به میزان فعالیت مخاطبانش در آن، ساعت طلایی را دارد که انتشار پست در این ساعت بالاترین میزان بازدید را نسبت به سایر زمان ها خواهد داشت.

3-اعتبار بخرید

جذب مخاطب برای  پیج های تازه تاسیس یک پروسه طولانی و وقت گیر است. این پروسه می تواند شما را  تا چندین ماه درگیر کند و فاصله بین شما و رقبا را نیز افزایش  دهند. بسیاری از برندها هستند که با وجود گذشت یک سال هنوز در چرخه جذب مخاطب اولیه گیر کرده اند. 

شما برای این که بتوانید مخاطبان را ترغیب به دنبال کردن پیج کنید، باید از یک اعتبار نسبی برخوردار باشید. بهترین راه، خرید فالوور واقعی برای پیج است.این فالورها اعتبار لازم را برای جذب کاربران به برند شما می بخشند و همچنین سرعت پروسه جذب مخاطب اولیه را نیز افزایش می دهند.

محتوای موثر

4-پروفایل پیج را بهینه کنید

پروفایل هر کسب و کاری در اینستاگرام نقش ویترین آن برند را دارد. در قسمت بیو اطلاعاتی مانند تلفن معتبر، لینک وب سایت و توضیح بسیارمختصری از زمینه کاری خود برای  مخاطبان بنویسید. برای  عکس پروفایل بهتر است از لوگوی تجاری خود استفاده کنید تا پیج حرفه ای تر به نظر برسد.

از هایلایت ها غافل نشوید. هایلایت ها نمونه کارهای شما هستند. توضیحات بیشتری که در استوری ها برای  مخاطبان بیان کرده اید، رضایت مشتریان و نحوه کار برند باید در قسمت هایلایت وجود داشته باشند تا کاربران با مراجعه به آن ترغیب به خرید از شما شوند.

5-هشتگ های پربازدید را پیدا کنید

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی اینستاگرام برای  معرفی محتواها به علاقمندان به آن موضوع، هشتگ ها هستند. هشتگ ها را می توان دروازه های ورود مخاطبان فعال به پیج دانست. اینستاگرام محدودیت 30 هشتگ را برای  هر پست اعمال کرده است؛ اما بهترین و حرفه ای ترین روش استفاده از هشتگ ها، به کار بردن 5 الی 10 هشتگ مرتبط با موضوع است.

6-لوکیشن بزنید

بسیاری از کاربران در اینستاگرام از دنبال کنندگان لوکیشن ها هستند؛ اما برندهای زیادی از این ترفند طلایی غافلند. با کمک لوکیشن می توانید محتواهای خود را به تعداد بیشتری از کاربران معرفی کنید.

نکته:هوش مصنوعی اینستاگرام یعنی الگوریتم به راحتی متوجه لوکیشن های فیک می شوند؛ پس از این موضوع سواستفاده نکنید.

7-ترفند قدیمی تبلیغات را به کار ببرید

با توجه به تعداد مخاطبان پیج خود به سراغ اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود بروید و به آنها تبلیغات بدهید. تبلیغات باعث می شود تا تعداد بیشتری از کاربران اینستاگرام از وجود برند شما آگاه شوند و با توجه به بازدهی پیج تبلیغ کننده، فروش محصول را نیز در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: قوانین تبلیغات در اینستاگرام

نکته طلایی:قبل از هر تبلیغ می توانید از خرید فالوور و لایک و کامنت برای  محتواها استفاده کنید تا مخاطب با دیدن سطح بالای پیج شما و محتوای باکیفیتی که تولید می کنید، علاقمند شود تا پیج شما را دنبال کند.

8-تولید محتوای مستمر و باکیفیت کلید جذب مخاطبان 

در بستری مانند اینستاگرام، محتوا پادشاه است. با درنظر گرفتن این جمله، تولید محتوای با کیفیت را در راس امور پیج قرار دهید. پیج هایی در اینستاگرام موفق  به فروش  می شوند که محتوای چالشی و باکیفیت تولید کنند و برای  هر روز نیز برنامه ای خاص و متفاوت داشته باشند. 

این کار علاوه بر بالا بردن میزان تعامل پیج، شما را یک برند فعال نشان می دهد.فعال بودن یک پیج برای  الگوریتم بسیار مهم است و بر روی تصمیم او نسبت به نشان دادن محتواهای شما در اکسپلورر تاثیر بیشتری می گذارد.

9-تم و سبک عکاسی خاص خود را داشته باشید

پیج هایی که به چیدمان پست ها و سبک عکاسی محتواها اهمیت نمی دهند؛ شانس بسیار کمی برای  موفق شدن در بین رقبا دارند. داشتن یک سبک عکاسی خاص سبب می شود تا این سبک درذهن مخاطب با برند شما ثبت گردد.از طرفی  داشتن تم و نوع عکاسی خاص از محصول یا خدمات مخاطب را به پیج جذب می کند.

10-از سایر شبکه ها و پلتفرم ها استفاده کنید

تبلیغ پیج در شبکه هایی مثل توییتر، فیسبوک و… سیلی از مخاطبان علاقمند به حوزه فعالیتی شما را به پیج اضافه می کند. 

نکته طلایی:محتواهای ویدیویی خود را با نام برندتان در یوتیوب و آپارات منتشر کنید تا شانس اضافه شدن مخاطبان پراکنده در این فضا به پیجتان را بالا ببرید.

سخن پایانی

تعداد دنبال کنندگان یک پیج، دارایی ها آن برند هستند. در این مطلب ترفندهایی بسیار کاربردی را برای  افزایش  فالوور پیج در اینستاگرام برای شما همراهان عزیز بیان کردیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.