دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیار این‌منطقه باعث شده تا مسافران زیادی با پرواز بندرعباس تهران و مسیر عکس به این‌منطقه رفت‌وآمد داشته باشند. بندرعباس در دوره‌های مختلفی میزبان حکومت‌ها و افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان بوده است. 

همین موضوع باعث شده تا آثار تاریخی و مهمی را در آن شاهد باشیم. دیدنی‌های مذهبی معمولا مطالب و اطلاعات بسیاری را به ما منتقل می‌کنند. اگر به بندرعباس یا حتی دیگر شهر‌ها سفر می‌کنید حتما میان برنامه‌ریزی‌های خود زمانی را به بازدید از دیدنی‌ها و آثار مذهبی اختصاص دهید. بندرعباس دیدنی‌های مذهبی زیبا و جالبی دارد که در این‌مقاله می‌خواهیم درباره آن‌ها صحبت کنیم.

اگر دوست دارید درباره دیدنی‌های بندرعباس اطلاعات بیشتری داشته باشید یا قرار است در آیند‌ه‌ای نزدیک به بندرعباس سفر کنید، حتما این‌مقاله را قبل از سفر یا حتی قبل از خرید بلیط پرواز تهران بندرعباس مطالعه کنید.

زیارتگاه خواجه خضر

یکی از مکان‌های مذهبی معروف بندرعباس که مردم نذر‌های بسیاری را در آن ادا می‌کنند، زیارتگاه خضر یا خواجه خضر است. زیارتگاه خواجه خضر در فاصله 250‌متری سمت راست جاده بندرعباس به سورو به سمت اسکله بندرعباس قرار گرفته است. البته بخش‌‎های بسیاری از آن فرسوده یا مخروبه شده است ولی هنوز می‌توان گنبد آن را از دور مشاهده کرد. 

اگر با پرواز بندرعباس تهران سفر می‌کنید، حتما قبل از حرکت به سمت تهران زمانی را برای بازدید از زیارتگاه خضر و دیگر جاذبه‌های مذهبی بندرعباس اختصاص دهید. خضر و الیاس که زیارتگاه‌های آن‌ها در جنوب ایران قرار دارد در افسانه‌های بسیاری از آن‌ها نام برده شده و معروف هستند. بسیاری از مردم محلی در زمان کاهش صید یا ایجاد مشکلاتی در دریا، در بقعه‌های خضر و الیاس قربانی کرده و نذر‌هایی ادا می‌کنند. 

آرامگاه شیخ حسن مدنی

شیخ حسن مدنی یکی از بزرگان و علمای برجسته جنوب بوده که آرامگاه ایشان در بندر نخلیو قرار دارد. بندر نخیلو یکی از روستا‌های بزرگ بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. اگر با پرواز تهران بندرعباس به جنوب ایران سفر می‌کنید، حتما از دیدنی‌های مذهبی و جاذبه‌های فرهنگی جنوب ایران و بندرعباس بازدید کنید.

امامزاده سید مظفر

امامزاده سید مظفر از نوادگان اما موسی کاظم (ع) است. این‌امامزاده از گذشته نزد مردم هرمزگان و بندرعباس اهمیت داشته و در هرسال، مسافران و زائران بسیاری برای زیارت و بازدید به آن مراجعه می‌کنند. امامزاده سید مظفر بندرعباس در محله نایبند واقع شده است.

آرامگاه امامزاده سید کامل

در محله سید کامل بندرعباس امامزاده‌ای با نام سید کامل قرار دارد که نام او روی محله هم گذاشته شده است. گنبد سفید و جذاب این‌آرامگاه از‌جمله مواردی است که به‌آسانی در ذهن مسافران و گردشگران می‌ماند. در گذشته‌ای نه‌چندان دور یعنی حدود 50 سال پیش، محوطه اطراف آرامگاه امامزاده کامل قبرستان بندرعباس بوده ولی امروزه فقط برای دفن افراد خاص در آن‌جا مجوز صادر شده و استفاده می‌‎شود. امامزاده کامل از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است.

آرامگاه امامزاده محمدتقی

این‌آرامگاه را به امامزاده محمدتقی که یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است، نسبت می‌دهند. در گذشته آرامگاه به شکل بقعه بوده ولی امروزه ما آن را به‌صورت زیارتگاه می‌بینیم و افراد بسیاری به آن مراجعه می‌کنند. این‌آرامگاه دوران و تاریخ‌های بسیاری را دیده است. 

افراد بسیاری هر‌ساله برای زیارت به این‌مقبره سر می‌زنند. حتی در گذشته بسیاری از زائران امام رضا (ع) که از پاکستان و بنگلادش می‌آمدند، قبل از رفتن به مشهد، ابتدا به بندرعباس می‌رفتند تا آرامگاه امامزاده محمدتقی را زیارت کنند. این‌موضوع ارادت و علاقه مردم به این‌امامزاده را نشان می‌دهد. از لحاظ تاریخی، جایگاه معنوی و زیبایی‌ها، آرامگاه امامزاده محمدتقی برای مسافران و مردم جالب است و این‌موضوع باعث شده تا افراد بسیاری در سفر با پرواز تهران بندرعباس به این‌آرامگاه بروند و از آن بازدید کنند.

دیگر جاذبه‌های مذهبی بندرعباس

اگر بخواهیم همه جاذبه‌های مذهبی بندرعباس را نام برده و درباره آن‌ها صحبت کنیم باید چندین مقاله گسترده بنویسیم و نمی‌توان در یک مقاله کوتاه به‌صورت کامل به این‌موضوع پرداخت. در این‌مقاله سعی کردیم تعدادی از امکان مذهبی را نام برده و توضیحاتی را درباره آن‌ها بیان کنیم تا شما با کلیات دیدنی‌ها آشنا شوید. بهتر است قبل از استفاده از بلیط پرواز بندرعباس تهران یا شهر‌های دیگر حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از دیدنی‌های مذهبی بندرعباس و اطراف آن اختصاص دهید. اگر بخواهیم تعدادی از دیگر جاذبه‌های مذهبی بندرعباس را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره‌ای داشته باشیم:

• مسجد ناصری بندرعباس

• مسجد گله‌داری

• مسجد جامع (دلگشا) بندرعباس

• مسجد منبر کهنه

آیا تابه‌حال به یک یا چند مورد از مواردی که گفته شد در بندرعباس رفته‌اید؟ آیا مکان‌های مذهبی دیگری را در بندرعباس می‌شناسید؟ در سفر بعدی خود به کدام مکان مذهبی در بندرعباس خواهید رفت؟ این‌ها سوالاتی هستند که بهتر است قبل از سفر از دوستانی که به بندرعباس سفر داشته‌اند، بپرسید و تحقیقات خود را کامل کنید.

مسجد

مسجد-بندرعباس