این موضوع، یعنی گران بودن گوشی‌های آیفون را می‌توان از قیمت آیفون 13 پرو مکس، به خوبی تشخیص داد که بالای 1000 دلار است! اما سوال اصلی اینجاست که دقیقا چه چیزی باعث می‌شود تا یک گوشی بالای 1000 دلار قیمت داشته باشد و آیا چنین گوشی ارزش خریدن دارد؟‌ واقعیت از این حاکیست که نه تنها چنین گوشی بی‌نظیری با این قیمت بالا به فروش می‌رسد، بلکه آمار فروش آن هم بسیار بالا است.

با این که گوشی‌های آیفون به عنوان کالاهای لوکس و بسیار خاص در میان مردم شناخته می‌شوند، اما دلیل گران‌ بودنشان فقط چنین موضوعی نبوده و بیشتر به خاطر امکانات فوق‌العاده‌ایست که دارند. شرکت اپل همیشه سعی کرده در ساخت گوشی‌های هوشمندش از بهترین طراحی و تکنولوژی روز دنیا استفاده کند و اتفاقا در این زمینه همیشه پیشرو و به نوعی الگو برای سایر رقیبانش بوده است! به عبارت دیگر، اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا بتوانند در رقابت با این شرکت خارق‌العاده و محصولات بی‌نظیرش، از قافله عقب نمانند. ما می‌توانیم این موضوع را در امکانات بی‌نظیر آیفون 13 پرو مکس به خوبی مشاهده کنیم.

دوربین عالی آیفون ۱۳ پرو مکس

یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه در تمام گوشی‌های هوشمند مطرح است، بحث کیفیت دوربین و سنسورهای آن‌هاست. شاید در چند دهه قبل کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی تکنولوژی لنزهای گوشی‌های هوشمند بتواند با حرفه‌ای‌ترین دوربین‌ّها DSLR برابری کند! اما با مرور زمان چنین اتفاقی به راحتی رقم خورد و امروزه شاهد بهترین لنزهای دوربین با بالاترین کیفیت سنسور، در گوشی‌های هوشمند هستیم. در مورد کیفیت لنزهای دوربین آیفون هم باید بگوییم که شرکت اپل از ابتدای آغاز فعالیتش همیشه بهترین و باکیفیت‌ترین دوربین را برای محصولاتش در نظر گرفته است و این موضوع امروزه در نسخه آیفون 13 پرو مکس، به حد اعلای خودش رسیده است.

دوربین عالی آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی آیفون 13 پرو مکس، در حال حاضر یکی از بهترین، قوی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دوربین چهار‌گانه را در بین محصولات اپل و حتی در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچم‌دار دنیا دارد. ابعاد لنزهای گوشی آیفون 13 پرو مکس نسبت به نسخه قبلی (12) کمی عریض‌تر شده و کیفیت سنسورشان هم ارتقا پیدا کرده است.

با این که ما همچنان عدد 12 مگاپیکسل را در تمام لنزهای این گوشی مشاهده می‌کنیم، اما هرگز نمی‌توان با یک عدد ساده چنین قضاوتی کرد! چرا که همیشه کیفیت سنسور اولویت بالاتری نسبت به مقدار مگاپیکسل یک لنز دارد. اگر چند نمونه از عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون 13 پرو مکس را با سایر گوشی‌های اندرویدی 48 مگاپیکسلی میان‌رده و یا حتی 64 مگاپیکسلی پرچم‌دار مقایسه کنید، خودتان متوجه تفاوت‌هایشان خواهید شد!

ترکیب دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، گوشی آیفون 13 پرو مکس دارای یک دوربین چهارگانه‌ است. این گوشی، یک لنز واید 26 میلی‌متری (f/1.5)، لنز تله‌فتو 77 میلی‌متری (f/2.8)، لنز اولتراواید 13 میلی‌متری (f/1.8) با پوشش 120 درجه‌ای دارد که همگی‌شان 12 مگاپیکسل هستند. اما لنز چهارم مربوط به سنسور تشخیص عمق میدان است که در امتداد فلاش، یعنی پایین آن قرار دارد.

کیفیت سنسور دوربین سلفی هم عالی بوده و 12 مگاپیکسل است. دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس هم دارای یک لنز واید 23 میلی‌متری (f/2.2) است. برای دوربین سلفی این گوشی هم یک سنسور دیگر مخصوص تشخیص عمق میدان در نظر گرفته شده است.

با توجه به توضیحاتی که راجع به لنزهای گوشی آیفون 13 پرو مکس دادیم، بحث گشودگی دریچه دیافراگم لنز اصلی واید و اولتراواید ما را شگفت‌زده می‌کند. چرا که می‌توان با این دو لنز  عکس‌های بسیار خارق‌العاده‌ای در نور کم و یا شب‌هنگام گرفت. با این که لنز تله‌فتو این گوشی فقط توانایی زوم سه برابر (3x) دارد، اما در عمل می‌تواند هنگام زوم کردن ما را شگفت‌زده بکند.

چرا که کیفیت و قدرت زوم این لنز بسیار قوی است. برای کسانی که علاقه‌ زیادی به عکاسی دارند، گوشی آیفون 13 پرو مکس می‌تواند بهترین پیشنهاد ممکن باشد. چرا که مناسب‌ترین گزینه برای عکاسی بوده و از لنزهای بسیار حرفه‌ای و سطح‌ بالایی برخوردار است.

قابلیت‌های دیگر دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

قابلیت‌های دیگر دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

یکی از بهترین استفاده‌های گوشی آیفون 13 پرو مکس برای عکاسی خیابانی است. چرا که حمل کردن دوربین‌های حرفه‌ای با لنزهای بسیار بزرگ و گران‌قیمت می‌تواند هم دردسر زیادی داشته باشد و هم کار سختی به شمار بیاید. اما همه گوشی هوشمندشان را با خودشان به هر جایی می‌برند. در نتیجه، زمانی که شما شاهد یک منظره زیبای غروب آفتاب و یا پرواز پرندگان هستید، نیازی به دوربین حرفه‌ای‌تان نخواهید داشت.

چرا که فقط کافیست گوشی آیفون 13 پرو مکس خود را درآورده و بهترین و زیباترین تصاویر را با آن ثبت کنید. به همین دلیل قیمت آیفون 13 پرو مکس در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچم‌دار کمی گران‌تر است. چرا که بهترین امکانات عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر قصد خرید گوشی آیفون 13 پرو مکس را دارید، می‌توانید فقط با پرداخت 40 درصد از هزینه‌ی کلی آن، صاحب چنین گوشی بی‌نظیری شوید. با استفاده از خدمات ویژه بازرگانی سیب این امکان برایتان فراهم خواهد شد تا مابقی هزینه‌ها را به صورت اقساطی 3 تا 12 ماهه پرداخت کنید.

برای این کار شما نیاز خواهید داشت به صورت حضوری، با دسته‌چک‌تان به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کنید. قیمت اپل واچ و ایرپاد و همچنین قیمت آیفون 13 هم در وب‌سایت بازرگان سیب موجود بوده و این محصولات بی‌نظیر را می‌توانید بدون پیش‌پرداخت و به صورت اقساطی خرید کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بازرگانی سیب، از تمام جزئیات خرید اقساطی مطلع شوید.