اگر هشتگ ادیپک در توییتر را دنبال کنید یکی از جالب‌ترین چیزهایی که به آن برخورد خواهید کرد تصویر متحرکی از ماکت یک دکل حفاری است که شعله‌ی روی آن بالا و پایین می‌رود. این دکل و شعله‌ی روی آن که با هدف جلب توجه مخاطبان به کاهش کربن در ادیپک به نمایش درآمده مربوط به شرکت نفت امریکایی بیکر هیوز است. فاصله کوتاه این کنفرانس با نشست گلاسکو باعث شده بسیاری از مباحث آن نشست به ویژه در مورد کاهش انتشار کربن، به ادیپک تسری پیدا کند. 

در پنل وزرایی این کنفرانس سهیل المرزوعی وزیر انرژی و زیرساخت‌های امارات متحده عربی، محمد عبدالطیف الفارس وزیر نفت کویت، محمد بن حمد الرمحی و دبیر کل اوپک محمد سانوسی بارکیندو حضور داشتند. 

با توجه به فاصله کوتاه میان نشست گلاسکو و کنفرانس ادیپک، صحبت‌ها در این کنفرانس متاثر از گفتمان تغییرات اقلیمی بود. عبداللطیف الفارس وزیر نفت کویت عنوان کرد که این کشور به موازات سرمایه‌گذاری در نفت، در هیدروژن و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. المرزوعی وزیر انرژی امارات در این نشست عنوان کرد که انتظار دارد در فصل نخست سال ۲۰۲۲ بازار نفت خام با مازاد عرضه روبرو باشد. او همچنین نفت ۱۰۰ دلاری را دور از ذهن خواند. 

در ادیپک عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان نیز سخنرانی داشت. او در صحبت‌هایی که تداوم اظهارات او در آخرین نشست اوپک است عنوان کرد که چیزی که با کمبود عرضه مواجه است نه بازار نفت خام بلکه بازار گاز طبیعی، زغال سنگ و برق است.