به گزارش اکوایران، جواد اوجی صبح چهارشنبه (23 آذر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از تعیین ۱۲ پله برای مصرف گاز و محاسبه هزینه‌های آن خبر داد.

وی با اشاره به فصل سرما و افزایش مصرف گاز همزمان با کاهش دما، گفته «هوا سرد شده و در ۱۷ - ۱۸ استان یخبندان داریم. پیش‌بینی ما این است که امسال هوا سردتر از سال قبل خواهد بود؛ بنابراین تدابیر خوبی از سوی همکاران من در صنعت نفت و گاز اندیشیده شده تا زمستان بدون چالشی داشته باشیم و در حال مدیریت مصرف هستیم.»

بر اساس گزارش ایسنا، مطابق مصوبه هفته گذشته هیات دولت، تعرفه گاز مشترکینی که خارج از الگو مصرف می‌کنند، افزایش یافته است. وزیر نفت در این‌باره گفته «ما ۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین کردیم که پله اول تا سوم حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مصرف‌کنندگان را شامل می‌شود و برای آنها افزایش قیمت اعمال نشده است.»

به گفته وزیر نفت، از پله چهار به بعد، مصرف گاز همراه با افزایش قیمت خواهد بود و تعرفه کسانی که خیلی بیشتر از الگو مصرف می کنند، افزایش می‌یابد و این مشترکین «نقره داغ» می‌شوند. اوجی در این رابطه گفته «این افراد از دولت گله‌مند نشوند، چون این عدالت نیست که کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بهای کسانی را بدهند که در منزل سونا دارند.»

او می‌گوید: مشترکان پرمصرفی که سونا و جکوزی دارند نقره‌داغ می‌شوند و از ما گله نکنند. افزایش تعرفه گاز مشترکین پرمصرف از ۱۶ آذر اجرایی شده , با کارشناسی‌های انجام‌شده تعرفه مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، افزایش قیمت چشمگیری داشته است.

در حالی که این روزها خبرهایی از قطع گاز برخی صنایع از جمله پتروشیمی‌ها به گوش می‌رسد، وزیر نفت به خبرنگاران گفته وزارت نفت سوخت گاز مایع را برای این صنایع جایگزین کرده است: «امسال سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد و اگر گاز برخی نیروگاه‌ها یا صنایع را کم کرده‌ایم، از قبل تدابیر آن را اندیشیده‌ایم و مخازن سوخت مایع را برای آنها باز کرده‌ایم و با تصمیم دولت، قیمت گاز مایع با همان نرخ گاز محاسبه خواهد شد.»