به گزارش اکوایران، سی‌ان‌ان بیزینس نوشته قیمت گاز طبیعی نسبت به پایان سال گذشته، افزایش 113 درصدی داشته‌است. اما این افزایش قیمت برای آمریکایی‌ها چه معنایی دارد؟ آیا این افزایش قیمت ادامه‌دار خواهد بود؟

اقتصاد آمریکا اخیرا نرخ تورم 8.5 درصدی را به ثبت رسانده که بالاترین نرخ از سال 1981 تا کنون بوده‌است. اکنون افزایش قیمت گاز طبیعی، فشار تورم و افزایش قیمت‌ها را بیشتر خواهد کرد. این مسئله منجر به نگرانی بسیاری از مردم آمریکا شده‌است.

در گذشته، هنگام مواجهه با افزایش قیمت گاز طبیعی، یکی از راه‌کارها بهره‌گیری از زغال‌سنگ به عنوان سوخت جایگزین بود. اما حالا قیمت زغال‌سنگ هم به شدت افزایش یافته و شرایط را سخت کرده‌است. به این ترتیب استفاده از زغال‌سنگ به جای گاز طبیعی هم ناممکن شده‌است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت گاز طبیعی در آمریکا، درگیری روسیه و اوکراین است. آمریکا تلاش دارد بخش زیادی از گاز ال‌ان‌جی خود را به اروپا بفرستد تا کمبود انرژی از جانب روسیه را جبران کند. البته برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که افزایش قیمت گاز طبیعی، موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود. آن‌ها معتقدند قیمت گاز طبیعی به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد.

تامل که تحلیل‌گر بازار است به سی‌ان‌ان بیزینس گفته: «قیمت‌ها قرار نیست برای همیشه بالا بمانند. فکر می‌کنیم 7 دلار قیمت زیادی است؟ آسیایی‌ها و اروپایی‌ها برای همین کالا، 35 دلار پرداخت می‌کنند.»

افزایش قیمت گاز طبیعی در حالی‌که اقتصاد آمریکا با مشکل تورم روبه‌رو است، برخی مردم را برای گرمایش در فصل سرما نگران کرده‌است. با این حال، بسیاری از تحلیل‌گران آمریکایی معتقدند افزایش قیمت‌ها موقتی و کوتاه‌مدت است و ادامه نخواهد یافت.