به گزارش اکو ایران ،زمانی که میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شورای شهر تهران و معاونانش در صحن شورای شهر تهران منتظر ورود اعضای شورای شهر بودند تا گزارشی از فعالیت های این سازمان ارائه کنند و بتوانند شورا را برای جبران کمبودهای مالی شان همراه کنند ، برخی از اعضای شورای شهر در حال جمع آوری امضا برای منع به کارگیری مدیران شهری در دو پست بودند . براساس شنیده ها و اخبار غیر رسمی از راهروی شورای شهر تهران ،تصمیم بر این بوده که امین توکلی زاده همزمان معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری و سرپرست سازمان باشد که این با مخالفت برخی از اعضای شورای شهر تهران رو به رو شده است .

مهدی چمران در ابتدای جلسه شورای از طرح یک دوفوریتی خبر داد اما با مذاکرات پیوسته برخی از اعضای شورای شهر با لطف اله فروزنده و رای زنی هایی که اعضا با یکدیگر داشتند ، رییس شورا تا انتهای جلسه دیگر سختی از این دو فوریتی و محتوایش به میان نیاورد .

هرچند که سازو کار انتصاب رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران متفاوت با سایر زیر مجموعه های شهرداری است و اعضای شورای شهر پنجم هم با وجود مخالفت های جدی با انتصاب میثم امرودی نتوانستند مانع حکم شهرداری برای وی شوند .

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سازمانی  عمومی غیردولتی و مستقل است که بودجه آن توسط شهرداری تهران تأمین می‌شود واعضای هیئت امنای آن با حکم رهبر، و اعضای هیئت مدیره و رئیس سازمان با انتخاب هیئت امنا با حکم شهردار تهران منصوب می‌شوند. اعضای هیئت امنای آن عبارتند از رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی در شورای عالی انقلاب فرهنگ یو رئیس شورای اسلامی شهر تهران.

میثم امرودی در جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد و بیان دغدغه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پرداخت و گفت: در آذرماه سال ۱۳۹۸ به سازمان فرهنگی و هنری آمدم و وقتی آمدیم یک گزارش ۵۸ صفحه‌ای از سازمان بازرسی ارائه شد که چندین بند آن را می‌خوانم.

وی با بیان این‌که در گزارش سازمان بازرسی جذب نیروی انسانی برخلاف بخشنامه‌ها، انتصاب کارکنان به پست‌های مدیریتی برخلاف شرایط احراز و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی از مراکز در اختیار سازمان مورد تاکید قرار گرفته بود، گفت: همچنین برداشت غیرقانونی مبلغی از حساب سپرده و وثایق و تضامین پیمانکاران که قانونا نباید این اتفاق می‌افتاد در این گزارش بود و سازمان چون حقوقی برای پرداخت نداشت بارها با استعفای رئیس وقت مواجه شدیم و این سازمان در این شرایط به من تحویل داده شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این‌که گزارش حسابرس مستقل در سال ۱۳۹۷ حاکی از آن بود که ۳۴ بند حسابرسی و ۱۸۰ بند مدیریتی مورد ایراد بود، اظهار کرد: می‌دانید که این اعداد حسابرسی بسیار سنگین است و نهایتا براساس قانون سازمان به علت سرمایه منفی هفت میلیارد تومانی ورشکسته اعلام شده بود. همچنین گزارش املاک و مستغلات از املاک تحت پوشش سازمان نشان می‌داد که هیچ کدام از املاک سازمان سند نداشته و یا تصرفی بوده و یا با تفاهم‌نامه در اختیار دیگران بود و شیوه شفافیت مالکیتی نداشتیم.

امرودی با بیان این‌که سازمان در حالی تحویل بنده شد که ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعهدات مالی سازمان بود و ۱۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشتیم و همچنین شاهد عدم ذخیره هیچ مبلغی برای بازنشستگان در حساب سازمان بودیم، گفت: ۱۰۲ پرونده حقوقی و قضایی در سازمان وجود داشت که حل کردن‌شان سخت بود اما شکر خدا همه کارها بر روی روال است.

وی با بیان این‌که سازمان کسری بودجه ۱۰۷ میلیارد تومانی داشت و آذرماه سال ۹۸ که من به سازمان آمدم حقوقی برای پرداخت نبود، گفت: حال تصور کنید در این شرایط هنگامی که تلاش می‌کنیم کارها به روی روال بیفتد کرونا شیوع یافت و همه مراکز فرهنگی و هنری‌مان که می‌توانستند درآمدزا باشند تعطیل شدند و در آن زمان اعلام شد که ۵.۵ میلیارد تومان برای تعمیر فوری برخی ساختمان‌ها که به حد اضطرار رسیده لازم است. مثلا در باغ کتاب سقف چکه می‌کرد و آب پشت دستگاه‌های گرانقیمت می‌رفت که باید آن را درست می‌کردیم و این مبلغ برای تعمیرات اضطراری بود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این‌که من سه پیشنهاد دارم اظهار کرد: از شورای شهر می‌خواهم که بودجه هزینه‌ای سازمان را به طور کامل تخصیص دهد چرا که این بودجه اجتناب‌ناپذیر است و ما برای حقوق و نگهداشت به آن احتیاج داریم و همچنین واگذاری و تحویل مراکز فرهنگی به سازمان فرهنگی را خواستاریم چرا که ما متخصصان زیادی داریم که می‌توانیم به طور شایسته و انقلابی این مراکز را اداره کنیم.

وی خواهان تخصیص بودجه برای برنامه‌های جاری شد و گفت: ما بودجه برای کار جدید نداریم مثلا دو سال قبل اعلام کردیم که می‌خواهیم فیلمی برای حاج قاسم سلیمانی بسازیم اما به دلیل شرایط این امر محقق نشد و عملا از سال ۱۳۹۳ لقب هنری سازمان مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نرجس سلیمانی در واکنش به گزارش میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، با اشاره به صحبت های امرودی و تولید ماسک توسط این سازمان گفت: تولید ماسک نه فرهنگی و نه هنری است، اما بهتر است تولید ماسک را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار دهید.

سلیمانی افزود: همچنین بهتر است که گزارشی به شورا ارائه شود که با چه مبلغی، چه تعداد ماسک، تولید و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته شده است؟

وی همچنین درباره ساخته شدن فیلم‌هایی درباره بزرگان توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: ‌به نظرم تبیین مکتب بزرگان نسبت به ساخته شدن فیلم درباره آن‎ها تأثیرگذارتر است و می‌توان از بودجه‌های موجود در این زمینه برای موارد دیگری استفاده کرد.