به گزارش اکو ایران ، بی سیم آقای شهردار مانند گذشته به گوش نیست . اعضای شورای شهر پاسخ تذکرات شان را نمی گیرند .معاونان پاسخگوی برخی از اعضای شورای شهر تهران نیستند . امروز مهدی اقراریان رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا  در تذکری گفت: فلسفه وجودی تذکرات صحن شورا این است که موضوعات در مجموعه شهرداری به درستی و با دقت بررسی و پاسخ داده شود.

وی افزود: بعضا سوالاتی که اعضای شورا در صحن مطرح می‌کنند پاسخ متناسب با سوال داده نمی‌شود. اگر این روند ادامه پیدا کند ماده ۸۳ که به اعتراض اعضا و ارسال آن توسط رئیس شورا و در مراحل بعد تذکر و طرح سوال از شهردار تهران است، اجرا خواهد شد. لذا قبل از اینکه از این ظرفیت قانونی خود استفاده کنیم برای پاسخگویی به وظیفه قانونی خود عمل کنیم.

در ادامه حبیب کاشانی با تاکید براین که تمایلی ندارم این نوع تذکرات را از تریبون شورا بدهم اما گاهی مجبور می شویم بلندگو را روشن کنیم و این حرف ها را بگوییم گفت : 15 روز به دنبال مسئول بازرسی شهرداری بودم تا این مطلب را خصوصی عنوان کنند تا آن را بررسی کنند اما موفق نشدم ،4 روز به دنبال مسئول دفتر آقای شهردار می گردم اما نمی توانم او را پیدا کنم دو شب پیش بعد از سه روز در ساعت 11 و 25 دقیقه شب پیام داده است که بیدار هستید ؟

وی ادامه داد: از این کار متنفرم که از این بلند گو تذکرات این گونه بدهیم اما به ناچار وقتی مردم گرفتار هستند باید چه کنیم ؟چطور مسئول را پیدا کنیم . به مسئول روابط عمومی شهرداری تماس گرفتم گوشی را برنداشتند و می گویند شماره شما را سیو ندارم و شماره 21 عضو شورای شهر ندارم اشکالی ندارد پیامک می دهیم .می نویسم من حبیب کاشانی هستم جوابی نمی آید دوباره تماس می گیرم جواب نمی دهد ،با دفتر تماس می گیریم می گویند این شماره تلفن شماست

او خطاب به چمران گفت : این فضای خوبی نیست و ناخوداگاه باهث ناراحتی و تکدر می شود . چند پیش با یکی از معاونان آقای شهردار صحبت کردم و گفتم یک ماه پیش مزاحم شما شدم و گفتم که در زنجان کارخانه ای واگن تولید می کند و می گویند می توانند سالی 400 واکن تولید کنند اگر بحث حمایت داخلی مطرح است خواهش کنیم مدیرعامل شرکت ، جلسه ای با معاون شهردار داشته باشد.بعد از یک ماه پاسخ دادند . می گویم چرا باعث می شوید اختلاف بین شورا و شهرداری تعمیق پیدا کند . ما با کسی کار شخصی نداریم . قرار دادی از منطقه 3 به دست من رسیده است که برای زدن سرشاخه 5 میلیارد تومان به شرکتی پرداخت شده است این مبالغ عدد برای زدن سرشاخه عدد معقولی نیست و قرار داد دست من بود و در این 15 روز تلاش کردم آن را به دست دوستان به شهرداری برسانم تا صحت و سقم آن مشخص شود .

کاشانی  با اشاره به پرونده دیگری درخصوص قرار دادهای دیگری درباره برف روبی مناطق گفت : قرار دادهای برف روبی بی منطق بسته می شود. یعنی یک قرار داد 70 میلیاردی بسته می شود اما ممکن است در تهران یک بار هم برف نبارد و متاسفانه از مناطق پیگیری خاص می کنند و شرکت های خاصی را معرفی می کنند که با آنها قرار داد بسته شود .3 ماه قرار داد بسته می شود و پول هم پرداخت می شود فارغ از این که برفی بیاید و از وسایل استفاده شود این نگرانی را دارم که مجداا قرار دادهای این چنینی بسته شود و متاسفانه ماشین و شرکتی نباشد و به جای آن که از طریق مناطق پیگیری می شود . به صورت متمرکز نیست . دوستان اگر صلاح دیدند و بعد از 15 روز جواب دادند این مطالب تقدیم شان کنیم تا بررسی کنیم .از آقای فروزنده خواهش می کنم که بفرمایند اعضای شورای شهر که تماس می گیرند نمایندگان مردم هستند و کار شخصی ندارند . می دانیم گرفتار هستند و سرشان شلوغ است اما ادامه این روند خوب نیست و مجبور می شویم که در شورای شهر مسائل خود را مطرح کنیم .

 چمران در واکنش به سخنان کاشانی گفت : از آقاای فروزنده خواهش می کنم پاسخ هایی که به تذکرات اعضا داده می شود دقیق باشد ، در یک نمونه مجبور شدم پاسخ را مجددا بازگردانم و بگویم این پاسخ سوال من نیست ، پرسش من درخصوص میزان عوارضی بود که برای پرونده ای صادر شده ، پاسخ داده شد از سوی شهرداری این بود که براساس وظیقه قانونی خود عمل می کنیم من هم می دانم که براساس وظیقه عمل می کنیم اما سوال من این است که این میزان عوارض بر چه اساسی این میزان تعیین شده است . به نظر می آید یک نفر یک مطلبی می نویسد و بقیه آن را امضا می کنند .

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد : من پاسخ ها را می خوانم و می بینم و به برخی از تذکرات آن پاسخی که باید داده نمی شود و دوستان درست می گویند ، مجبور می شوم نامه را باز گردانده تا جواب درست داده شود . اگر این گونه باشد کسی که چنین کاری کرده باشد تقاضای تبیه می کنیم و این گونه نیست که مسئله را رها کنیم. شهردار تهران نسبت به معاونانشان بیشتر به گوش هستند من تا به حال با معاونان تماس نگرفته ام  که کاشانی می گوید لطفا تماس نگیرید که جوابتان را نمی دهند ، که چمران پاسخ داد : البته چند بار آنها تماس گرفته اند و مشکلی نبود . اما این موضوع باید رعایت شود وقتی تماس می گیریم کاری داریم پاسخ دهی انجام شود زیرا ممکن است ما در خیابان به مشکلی برخورد کنیم و برای حل آن به شهرداران مناطق یا مسئول مسقیم آن تماس بگیریم . گاهی با بیسیم شهرداری تماس می گیریم که در دوره های گذشته وضع این بی سیم بهتر بود و بعد از چند دقیقه با ما تماس می گرفتند اما حالا این گونه نیست . خواهش می کنیم این موضوع دنبال شود تا به نتیجه برسد شاید چون معاونان به کار خود تسلط پیدا نکردند اما مدتی که گذشته انتظار پاسخگویی داریم .