به گزارش اکو ایران، بر اساس جزو ۴ بند الف تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۱، مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند موظفند تا پایان خرداد ۱۴۰۱ برای دریافت دفترچه اقساط مسکن مهر و تبدیل به فروش اقساطی کردن این وام به شعب بانک عامل بخش مسکن مراجعه کنند.

بودجه سال آینده به بانک مسکن مجوز داده است در صورت عدم مراجعه مالکان واحدهای مسکن مهر، نسبت به دریافت اقساط این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و تغییر نرخ سود از یارانه‌ای به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار اقدام کند. نرخ سود یارانه ای وام مسکن مهر 4 درصد در نظر گرفته شده است. دلیل 4.5 برابر کردن نرخ سود وام مسکن مهر ریشه در مالکانی دارد که هنوز قراراد خود را تبدیل به فروش اقساطی نکرده اند. در واقع این افراد هنوز شروع به پرداخت قسط وام نکرده اند با اینکه واحد را تحویل گرفته اند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ۲۳۵ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی نشده است‌. یعنی متقاضیان این واحدها کارت قسط دریافت نکرده اند به همین دلیل بازگشت وام آغاز نشده است.

در بودجه 1401 ضرب الاجل سه ماهه در نظرگرفته شده تا این تعداد واحد با مراجعه به بانک مسکن و دریافت کارت قسط  پرداخت وام را شروع کنند.