به گزارش اکوایران ،از همان ابتدا که علیرضا زاکانی شهردار تهران شد یکی از دغدغه های اصلی برخی از اعضای شورای شهر تهران ورود اتوبوسی نیروی انسانی به شهرداری تهران بود . درهمان جلسه نخست  علیرضا زاکانی قول داد که اولویت انتخاب مدیرانش از میان کارکنان شهرداری است و از بیرون کارآموز نمی آورد .

 اما انتصابات شهردار تهران نشان می داد که او چندان به این قول پایبند نبود هرچند که  معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهردار تهران می گوید که بیش از 60 درصد انتصابات شهرداری ازنیروهای داخل شهرداری بوده است .

امروز اعضای شورای شهر تهران طرحی را که قرار بود به صورت دو فوریت در صحن مطرح شود اما در نهایت به صورت یک فوریت به صحن آمد که براساس آن شهرداری تهران را ملزم به استفاده نیروی انسانی موجود و واجـد شرایط در پست های مـدیریتی کنند .

این طرح به امضای 20 عضو شورای شهر رسیده بود و تنها نام پرویز سروری در میان امضاکنندگان نبود.

 دلیل این فوریت این طرح  وجود نیروهای شایسته متعهد و متخصص در سطوح مختلف شهرداری تهران و ضرورت و اولویت به کارگیری این نیروها در پست‌های مدیریتی و ممانعت از ورود و افزایش نیروی انسانی در حوزه شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه عنوان شده بود .

در متن پیشنهادی به  اولویت استفاده از نیروی انسانی شایسته و کارآمد موجود، افزایش رضایت‌مندی و تعهد شغلی، ایجاد زمینه رشد و ارتقای شغلی پایدار اشاره شده بود .

در این طرح  شهرداری تهران موظف شده که در پست‌های مدیریتی (مدیریت طبقه 5 منطقه شغلی 15 و پایین‌تر) از کارکنان متعهد متخصص و واجد شرایط موجود در شهرداری سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه استفاده کند و از هرگونه جذب و به کارگیری افزاد خارج از حوزه شهرداری تهران جهت انتصاب در پست‌های مدیریتی خودداری کند

سپس حبیب کاشانی گفت: این طرحی است که با 20 امضا تقدیم شده است و در جهت تقویت بدنه متخصص و متعهد شهرداری است.

یک فوریت به رای گذاشته شد و با 19 رای موافق به تصویب رسید.

دو هفته پیش هم محمد آخوندی ،رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم  در تذکری گفته بود: از معاون امور مناطق و معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران درخواست دارم در جا به جایی شهرداران مناطق، نیروهای متخصص و انقلابی نادیده گرفته نشوند.

او ادامه داده بود :  تغییرات در مدیریت شهری طبیعی است و حق شهرداری است اما باید به این نکته توجه شود که قرار نیست با تغییر شهردار منطقه همه ارکان شهرداری منطقه نیز تغییر کند. قاعدتا باید از نیروهای تخصصی و انقلابی درون شهرداری تا جایی که ممکن است استفاده شود و در موارد استثنایی از سایر دستگاه‌ها به مجموعه شهرداری مأمور شوند و این نکته‌ای است که انتظار داریم معاون امور مناطق شهرداری تهران و آقای فرونده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران رسیدگی کنند که حق بچه‌های شهرداری که سالها زحمت کشیده‌اند، ضایع نشود.

به نظر می آید اعضای شورای شهر تهران تلاش دارند با این مصوبه ترمز انتصابات خارج از شهرداری را بکشند اما طرح در صورت تصویب دخالت در انتصابات محسوب نمی شود .

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران ویکی از امضا کنندگان این طرح به اکو ایران می گوید :‌ما چهارچوب هایی را برای انتصابات تعیین کرده ایم و تاکید کرده که با توجه به وجود نیروهای کارآمد در شهرداری از ورود نیرواز بیرون شهرداری پرهیز شود .

وی ادامه داد:‌ ما شخصی را برای انتصاب معرفی نکرده ایم واین طرح دخالت در اجرا محسوب نمی شود سایر شهرها این طرح را زودتر مصوب کرده اند در مشهد همان ماه اول چنین طرحی به تصویب اعضای شورای این شهر رسید .